Iranian Agriculture News Agency

اوبر با ناسا در مورد تاکسی‌های پرنده همکاری می‌کند + فیلم

اوبر با ناسا در مورد تاکسی‌های پرنده همکاری می‌کند + فیلم

اوبر با ناسا در چارچوب برنامه‌اش برای راه‌اندازی تاکسی ‌های پرنده در شهرهای مختلف جهان همکاری می‌کند.

اوبر با ناسا برای طراحی نرم‌افزاری برای مدیریت مسیرهای تاکسی‌های پرنده همکاری خواهد کرد. این خبر را جف هولدن، مدیر تولید اوبر در لیسبون، پایتخت پرتغال اعلام کرده است.

ناسا هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است. کارشناسان در باره اجرایی بودن این طرح ابراز تردید کرده‌اند.

اوبر ویدیویی منتشر کرده که در آن می‌گوید در سال ۲۰۲۰ ماشین‌های پرنده خود را در لس‌آنجلس آزمایش خواهد کرد. این شرکت پیش از این هم گفته بود چنین طرحی را در دوبی و دالاس هم به آزمایش خواهد گذاشت.

اوبر اپلیکیشنی دارد که به کاربران امکان می‌دهد به جای استفاده از تاکسی از خدمات خودروهای شخصی بهره بگیرند. این شرکت اخیرا در شهرهای مختلف دنیا بر سر مسایل مختلفی درگیری‌های حقوقی داشته است.

اوبر خواهان استفاده وسیع از تاکسی‌های هوایی الکتریکی است که مخلوطی است از پهپاد و هواگردهای ثابت‌بال. ناسا پیشتر گفته بود با شرکت‌های متعددی در این زمینه در حال همکاری است.

بزرگ‌ترین مشکل این است که صدها هزار هواگرد را چطور می‌توان در سیستم فعلی کنترل ترافیک هوایی مدیریت کرد. پرفسور دیوید دان از دانشگاه بیرمنگام می‌گوید اجرای چنین طرحی مشکلات فراوانی همراه خواهد داشت.


اوبر ویدیویی منتشر کرده که در آن می‌گوید
در سال ۲۰۲۰ تاکسی‌های پرنده خود را در لس‌آنجلس آزمایش خواهد کرد.



او گفته است چنین پروژه‌ای از نظر فنی عملی و امکان‌پذیر است اما ایجاد فضاهای پروازی کار چندان آسانی نیست. نظارت بر پرواز و بیمه هم از جمله مشکلات این طرح است.

پروفسور دان این پروژه را با هواپیمابر شرکت هواپیمایی پن‌ام (پان آمریکن) در دهه ۶۰ میلادی مقایسه کرد که وعده داده بود مشتریانش را تا چند سال به ماه می‌برد.

او گفته است اوبر، برند خود را با آینده مرتبط می‌کند و شاید چنین طرحی بیشتر بازاریابی باشد تا محصولی واقعی.

اوبر قصد ساخت هواگرد ندارد و می‌خواهد نرم‌افزاری تولید کند که شبکه مربوطه را مدیریت خواهد کرد. این شرکت گفته است با شرکت اسلوانیایی Pipistrel که در زمینه هواپیماهای فوق سبک فعال است، و چند شرکت دیگر همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید