Iranian Agriculture News Agency

خرید یک میلیون تن چغندرقند از کشاورزان آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند تاکنون بیش از یک میلیون تن چغندرقند تولیدی کشاورزان، توسط کارخانجات قند استان خریداری شده است.

خرید یک میلیون تن چغندرقند از کشاورزان آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند تاکنون بیش از یک میلیون تن چغندرقند تولیدی کشاورزان، توسط کارخانجات قند استان خریداری شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده با اشاره به میزان اراضی زیر کشت چغندر قند استان اظهار کرد: برنامه ابلاغی سال زراعی 96- 95 برای کشت چغندر قند 23هزارهکتار بود که با توجه به تمایل چغندرکان استان به کشت این محصول و آشنایی با روش های کشت، داشت و برداشت چغندرقند، امسال بیش از 30 هزار هکتاراز اراضی زراعی استان زیر کشت چغندر قند رفته است که این میزان افزایش کشت بیشتر در شهرستان های خارج از حوزه آبریز دریاچه ارومیه و در سطح شهرستان های خوی و پیرانشهر است.

وی ادامه داد: کشاورزان ملزم به اجرای برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی در کشت این محصول و رعایت الگوی کشت با توجه به بحران کم آبی دریاچه ارومیه هستند و در این راستا برنامه های ترویجی و آگاه سازی کشاورزان در این زمینه اجرا می شود و از کشاورزان نیز انتظار داریم همانند سال های قبل مشارکت بیشتری در اجرای برنامه ها و سیاست های سازمان در این زمینه داشته باشند.

کریم زاده افزود: امسال پیش بینی می کنیم بیش از۲میلیون و۲۰۰هزار تن از اراضی زراعی استان چغندرقند تولید شود.

وی بیان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده از این میزان تولید برآورد شده در حدود یک میلیون و۹۸۰هزار تن تحویل کارخانجات قند استان خواهد شد و طبق تعهد و قول مساعد۵کارخانه قند استان علاوه بر دریافت این میزان چغندرقند مازاد تولید را نیز تا پایان دی ماه با افزایش ظرفیت و ساعات کاری دریافت خواهند کرد.

این مسئول از کارخانجات قند استان درخواست کرد در راستای پاسداشت زحمات چغندرکاران، رفتارشایسته و مناسبی در زمان تحویل چغند قند با زارعان استان داشته باشند و در امر تحویل محصول و پرداخت بهای چغندر قند تسریع و اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت شکرهنوز اعلام نشده و کارخانه ها هنوز شکر نفروخته اند، ولی تاکنون 13درصد از بهای چغندر قند تحویلی به صورت کمک های غیر نقدی نظیر، تحویل تفاله، پرداخت کرایه حمل، تامین نهاده ها و...به کشاورزان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان مردم استان نیز در راستای حل مشکلات کشاورزان و حمایت از کارخانجات قند و صنایع تبدیلی و تکمیلی تشکر و قدردانی کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید