Iranian Agriculture News Agency

ارتقای ایران از رتبه 45 به رتبه 17

سخاوتمندترین کشورهای جهان در سال 2017 معرفی شدند/ جهش 28 پله‌ای ایران در کمک‌های خیریه

نتایج تازه‌ترین تحقیق "بنیاد امداد خیریه" (سی. ای. اف) نشان می‌دهد مردم کشورهای میانمار، اندونزی و کنیا بیشترین کمک‌های خیریه را در سال 2017 میلادی داشته‌اند.

سخاوتمندترین کشورهای جهان در سال 2017 معرفی شدند/ جهش 28 پله‌ای ایران در کمک‌های خیریه


نتایج تازه‌ترین تحقیق "بنیاد امداد خیریه" (سی. ای. اف) نشان می‌دهد مردم کشورهای میانمار، اندونزی و کنیا بیشترین کمک‌های خیریه را در سال 2017 میلادی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایانا، مبنای سنجش "بخشندگی" در این تحقیق ۱) کمک به غریبه ۲) اهدای پول به خیریه‌ها و ۳) کار داوطلبانه است که بین شهروندان بالای ۱۵ سال بررسی می‌شود.

بر اساس این گزارش ایران که در نظرسنجی 2016 در رتبه 45 قرار داشت با 28 پله صعود در رتبه 17 ایستاد.

طبق گزارش منتشر شده در واپسین ماه‌های سال 2017 سی.ای.اف (که هر سال گزارشی در همین رابطه منتشر می‌کند)، در میانمار 91 درصد مردم به امور خیریه‌ای پول داده‌اند.

این در حالی است که در آمریکا -که زمانی در رده دوم گشاده‌دست‌ترین‌های جهان قرار داشته است- بر خلاف سال‌های گذشته که در سه رتبه نخست قرار می‌گرفت، این بار در رتبه پنجم قرار گرفته و از هر ۱۰۰ نفر 73 نفر به غریبه کمک کرده‌اند و 56 نفر به خیریه پول داده‌اند.

در رده‌بندی نهایی میانمار برای چهارمین سال پیاپی اول شده. بیش از نیمی از جمعیت بالای 15 سال این کشور دست‌کم یک بار در ماهی که تحقیق انجام شده، کار داوطلبانه کرده‌اند و 53 درصد به کسی که نمی‌شناخته‌اند کمک کرده‌اند.

طبق این گزارش، ایرلندی‌ها در سال 2017 بخشنده‌ترین مردم اروپا بوده‌اند، اماراتی‌ها بخشنده‌ترین در خاورمیانه و کنیایی‌ها بخشنده‌ترین در آفریقا.

این گزارش عمدتاً بر اساس اطلاعات مربوط به نظرسنجی جهانی نمایشگاه جهانی گالوپ است که در قالب پروژه تحقیقاتی در 139 کشور انجام شده و در مجموع 95 درصد از کل جهان را تشکیل می‌دهد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

جمعیت (حدود 5.2 میلیارد نفر) این نظرسنجی پرسش‌هایی را در مورد بسیاری از جنبه‌های مختلف زندگی امروز مطرح می‌کند.

در بیشستر کشورهای مورد بررسی، 1000 پرسشنامه توسط نمونه‌ای از افراد تکمیل شده است نظرسنجی توسط تلفن انجام می‌شود و بسته به پوشش تلفنی کشور به‌صورت چهره‌به‌چهره است.

البته، حاشیه خطا (مقدار خطای نمونه‌گیری تصادفی) در نتایج برای هر کشور، وجود دارد که توسط Gallup حدود یک درصد در سطح اطمینان 95 درصد محاسبه می‌شود (سطح اعتماد به نفس)

(این نتایج یک بازتاب واقعی از کل جمعیت است).

بین 139 کشوری که در این تحقیق بین‌المللی بررسی شده‌اند، پس از چین، کشور یمن که درگیر چالش‌های جنگی است، مقام آخر را کسب کرده‌اند.

بر اساس گزارش مخابره‌شده در این مطالعه جمعیت نمونه در هر کشور میانگین یک‌هزار نفر بوده و بنیاد کمک خیریه‌ها (C.A.F) هم معترف است که تحقیقش جای خطا دارد.

با این حال، از بعضی نکات این گزارش مانند مهربانی مردم عراق (رتبه 39) و لیبی (رتبه 42) با وجود سال‌ها طولانی جنگ و استبداد در کشورشان - نمی‌توان بی‌تفاوت گذاشت. هرچند برخی می‌گویند سنت مهمان‌نوازی بین این مردمان دیرپاست و جای تعجب ندارد.

بنیاد کمک‌های خیریه [CAF] یکی از مؤسسه‌های بین‌المللی خیریه واقع در انگلستان است که در 9 کشور جهان که شش قاره را پوشش می‌دهند، شعبه دارد. مأموریت آن نیز ایجاد انگیزه بیشتر مردم جهان برای کمک به تغییر زندگی و جوامع در سراسر دنیا بدون توجه به نقش دولت‌ها است./


ترجمه: روزبه ناعمه

S-960824-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید