Iranian Agriculture News Agency

در ادامه برنامه‌های بلند‌پروازانه فضایی‌

اماراتی‌ها در مریخ نخل و کاهو می‌کارند

امارات متحده عربی قصد دارد در ادامه برنامه‌های بلند‌پروازانه فضایی‌اش، این بار در مریخ به کشت درخت نخل و کاهو بپردازد.

اماراتی‌ها در مریخ نخل و کاهو می‌کارند


امارات متحده عربی قصد دارد در ادامه برنامه‌های بلند‌پروازانه فضایی‌اش، این بار در مریخ به کشت درخت نخل و کاهو بپردازد.

به گزارش ایانا از بی بی سی، این کشور قصد آن را دارد که پیش از ارسال کاوشگر مریخی‌اش به مدار مریخ در سال 2020، البته با همکاری صنایع سنگین میتسوبیشی، در فضا به کشاورزی بپردازد.

به گفته رشید الزادی مدیر ارشد برنامه‌ریزی استراتژیک آژانس فضایی امارات شباهت‌های زیادی میان بیابان‌های زمینی و سیاره مریخ وجود دارد، چشم‌انداز طبیعت در امارات و حتی خاک آن نیز شباهت زیادی به مریخ دارد. از این رو امارات قصد دارد سرمایه دو پروژه تحقیقاتی با هدف کشت درختان نخل، کاهو، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی در مریخ را تامین کند زیرا به گفته الزادی، زمانی که فضانوردان اماراتی به مریخ برسند، به غذا نیاز دارند.

دلیل انتخاب نخل خرما ارتباط نمادین آن با کشور امارات است و سه گیاه دیگر به این دلیل انتخاب شده‌اند که دانشمندان احتمال قابل کشت بودن آن ها در مریخ را بالا می‌دانند.

الزادی می‌گوید امارات می‌خواهد در آینده نقشی مهم داشته باشد و منطقه را به سطحی بالاتر ببرد و اقتصادی فرانفتی، مبتنی بر دانش و خلاقیت را بنا کند. امارات پروژه مریخ را فرصتی مناسب برای تربیت نسلی جدید از دانشمندان می‌داند.

از زمان تاسیس آژانس فضایی امارات در سال 2014،‌این کشور بیش از 5.4 میلیارد دلار روی پروژه‌های مریخی سرمایه‌گذاری کرده‌است که یکی از آن ها ساخت کاوشگری مریخی است که مدل کامل شده در ابعاد حقیقی آن در نمایشگاه هوانوردی امارات به نمایش گذاشته‌شد.

امارات همچنین درحال تکمیل شهر علوم مریخی خود است، مرکزی که قرار است به مطالعه روی سکونت انسان در مریخ اختصاص پیدا کند، این مرکز مجموعه‌ای از فضاهای گنبدی شکل در دل بیابان است که فضای مسکونی و تحقیقاتی بیش از 185 هزار متر مربع دارد و قرار است در آن روی نیازهای غذایی، آب و انرژی انسان در مریخ تحقیق شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید