Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۴۳ هزار تن سیب از باغات سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می شود ۴۳ هزار و ۷۷۵ تن سیب از باغات استان برداشت شود.

برداشت ۴۳ هزار تن سیب از باغات سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می شود۴۳هزار و۷۷۵تن سیب از باغات استان برداشت شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مهدی قرائیان اظهار کرد: در استان سمنان حدود۲هزار و۸۲۲هکتار باغ سیب وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود این میزان محصول از آن برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه از۲هزار و۸۰۰هکتار باغ سیب موجود در استان سمنان حدود یک هزار و۷۵۱هکتار آن باغات بارور است تصریح کرد: به‌طور متوسط از هر هکتار باغ سیب استان سمنان حدود۲۵تن محصول سیب برداشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سمنان استانی چهارفصل بوده و نیز با توجه به وضعیت کشاورزی این استان، سه نوع سیب بهاره، تابستانه و پاییزه در باغات استان سمنان کشت می‌شود عنوان کرد: برداشت سیب در استان سمنان از اواخر فصل بهارآغازشده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

قرائیان با اشاره به اینکه باغداران استان سمنان در سال‌های اخیر از توسعه باغات سیب جدید و ارقام جدید آن در این استان استقبال زیادی کرده‌اند اضافه کرد: مقاومت پایه‌های رویشی سیب مالینگ و مالینگ مرتون به آفات و بیماری‌های شایع از جمله علل این استقبال بوده است.

وی باروری زو‌دتر از موقع و از سال سوم به بعد و نیز تولید چندین برابر محصول در باغات سیب جدید نسبت به باغات قدیمی را از دیگر علت‌های رغبت زیاد باغداران به توسعه باغات سیب از انواع جدید آن برشمرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید