Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تزریق سرمایه به بخش کشاورزی، جان تازه‌ای به این بخش می‌دهد

تزریق سرمایه به بخش کشاورزی، جان تازه‌ای به این بخش می‌دهد
تزریق سرمایه به بخش کشاورزی، جان تازه‌ای به این بخش می‌دهد

در صورت تزریق سرمایه لازم به بخش کشاورزی، ضمن خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، امنیت غذایی قبلی کشورمان نیز در حاشیه امنی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب گفت: بخش کشاورزی با مشکل بزرگی به نام فقر سرمایه‌گذاری مواجه است که اگر سرمایه لازم به این بخش تزریق شود، میزان واردات محصولات کشاورزی به کشور کاهش یافته و ایران می‌تواند جایگاه خود را به‌عنوان یکی از صادرکنندگان این محصولات در دنیا تثبیت کند.

عباس رجایی افزود: در حال حاضر کشورهای تولیدکننده محصولات استراتژیک مانند گندم و برنج به سمت کاهش صادرات خود حرکت می‌کند و از همین رو باید در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشورمان به‌گونه‌ای عمل کنیم که افزایش تولید محصولات اساسی و استراتژیک رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه عدم تزریق سرمایه به بخش کشاورزی نتایج منفی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: رها شدن زمین‌های زراعی و باغی، خالی شدن روستاها از سکنه و افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها از تبعات این موضوع است.

نماینده اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات کشاورزی به قیمتی پایین‌تر از نرخ تمام‌شده از کشاورزان خریداری می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که همین محصولات به قیمت‌های بسیار بالا به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که برای حل این مشکل و تنظیم بازار محصولات کشاورزی بهترین راه حل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است./

خبرنگار: اکرم بهاری

P-910330-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید