Iranian Agriculture News Agency

در پی تأیید قوانین جدید برای کشاورزی ارگانیک اروپا

فیل هوگان: قوانین یکسان برای تولیدکنندگان کشورهای غیراتحادیه اروپا و اروپایی اجرا می‌شود/ کشاورزان ارگانیک به بازار جدیدی از بذرهای آلی دسترسی می‌یابند/ خطر آلودگی احتمالی با مواد غیرمجاز کاهش می‌یابد

قوانین جدید و مورد توافق کشاورزی ارگانیک 20 نوامبر2017، توسط نمایندگان شورا تایید شده است؛ به‌طوری‌که بسیاری از قوانین مربوط به تولیدات مواد غذایی ارگانیک را در اتحادیه اروپا و کشورهای غیراتحادیه اروپا ساده و هماهنگ می‌سازد.

فیل هوگان: قوانین یکسان برای تولیدکنندگان کشورهای غیراتحادیه اروپا و اروپایی اجرا می‌شود/ کشاورزان ارگانیک به بازار جدیدی از بذرهای آلی دسترسی می‌یابند/ خطر آلودگی احتمالی با مواد غیرمجاز کاهش می‌یابد


قوانین جدید و مورد توافق کشاورزی ارگانیک 20 نوامبر2017، توسط نمایندگان شورا تایید شده است؛ به طوری که بسیاری از قوانین مربوط به تولیدات مواد غذایی ارگانیک را در اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا ساده و هماهنگ می سازد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از " European Commission " ، فیل هوگان، کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا که اخیرا به اتفاق هیاتی بزرگ تجاری به ایران نیز آمده بود و با محمود حجتی وزیر کشاورزی کشورمان و سایر مسوولان ارشد کشور ملاقات های مهمی داشت؛ با قدردانی از برداشتن گام مهم نمایندگان شورا در جهت پذیرش نهایی قانون جدید، گفت:" تصمیم امروز شورا نقطه عطفی دیگری برای بخش ارگانیک به شمار می رود به طوری که اطمینان می دهد این بخش مهم و در حال رشد با قوانین روشن ادامه یابد و می توان اطمینان حاصل کرد که با تولید کنندگان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که تولیدات ارگانیک را به اتحادیه اروپا صادر می کنند، یکسان رفتار شود."

وی افزود: " آنچه که همه موافق بودند این بود، قوانین کنونی - که 20 سال است، اجرا می شود- برای هدف مورد نظر مناسب نیستند و به جای کمک به توسعه این بخش که دارای ارزش حدود 27 میلیارد یورو بود، به صورت مانع عمل می کرد. "

هوگان گفت: "ما باید از این رشد حمایت کنیم تا اطمینان حاصل شود که این بخش با قوانین مناسب عمل می کند. به طوری که این رشد توسط تولید کنندگان کوچک تر فراهم شود افرادی که اکنون مجاز به پیوستن به گواهینامه های گروهی خواهند بود تا از هزینه های گواهینامه پایین تر بهره مند شوند. علاوه بر این، کشاورزان ارگانیک به بازار جدیدی از بذرهای آلی دسترسی خواهند داشت که تنوع زیستی، پایداری محصول و نوآوری را افزایش خواهد داد."

کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا یادآور شد:"در طول این مذاکرات که بیش از سه سال طول کشید، کمیسیون به طور مداوم در نظر داشت تا انتظارات مصرف کنندگان اروپایی که محصولات ارگانیک را خریداری می کنند، درباره تضمین های آرم ارگانیک اتحادیه اروپا برآورده کند و قوانین جدید امروز این کار را خواهد کرد و به ناهنجاری های سیستم کنونی پایان می دهد."

هوگان خاطر نشان کرد:" قوانین برای همه تولید کنندگان ارگانیک و محصولات فروخته شده در اتحادیه اروپا، چه در داخل کشور تولید و چه از خارج وارد می شوند، به کار می رود. همچنین با اقدامات احتیاطی بیشتر خطر آلودگی احتمالی با مواد غیر مجاز نیز کاهش می یابد. در عین حال مصرف کنندگان نیز از گزینه های بیشتری بهره مند خواهند شد، چراکه قوانین جدید نسبت به گذشته انواع گسترده تری از مواد غذایی و غیر غذایی ارگانیک را پوشش می دهد."

وی افزود:"به دنبال تصمیم امروز شورا، امیدوارم که قانونگذاران هم سریع تر به نتیجه گیری از نخستین توافقنامه و تسهیل برای ورود به مرحله اجرا در سال 2021 بپردازند. چراکه این اقدام امکان می دهد تا به طور مناسب به ایجاد یک محیط قانونی جدید و حمایتی و شکوفایی بخش کمک شود و بتواند بر اساس اصل منصفانه، به حداکثر توان خود برسد. "

توافقنامه امروز که توسط شورا تایید شده، باید برای آوردن رأی به پارلمان اروپا برود و پس از تصویب، قوانین جدید از یکم ژانویه سال 2021 به اجرا در می آید. این مساله می تواند زمان کافی را به منظور سازگاری با چارچوب جدید نزد تولیدکنندگان، اپراتورها و شرکای تجاری فراهم کند.


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید