Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل بانک کشاورزی در جمع زلزله‌زدگان/ پرداخت 3.8 میلیارد ریال غرامت به دامداران زلزله‌زده کرمانشاه توسط صندوق بیمه کشاورزی

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی دست به کار شد و در سرمای پاییزی این روزها که در منطقه غرب سوز آن بیداد می‌کند، شال و کلاه کرد و با حضور در استان کرمانشاه از مناطق زلزله‌زده و شعب آسیب‌دیده بانک در این استان بازدید کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در جمع زلزله‌زدگان/ پرداخت 3.8 میلیارد ریال غرامت به دامداران زلزله‌زده کرمانشاه توسط صندوق بیمه کشاورزی

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - علیرضا صفاخو:

پس از گذشت چند روز از ارسال کمک‌های کارکنان بانک کشاورزی از سراسر کشور که علاوه بر ارسال بیش از پنج میلیارد ریال کمک نقدی، تاکنون بیش از ۱۴ محموله کمک غیرنقدی شامل مواد خوراکی، پوشاک، وسایل گرمایشی و... به مناطق آسیب‌دیده فرستاده‌اند؛ مرتضی شهیدزاده رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی نیز دست به کار شد و در سرمای پاییزی این روزها که در منطقه غرب سوز آن بیداد می‌کند، شال و کلاه کرد و با حضور در استان کرمانشاه از مناطق زلزله‌زده و شعب آسیب‌دیده بانک در این استان بازدید و همچنین در عین هم دردی با غم مصیبت واردشده به مردم این استان، با کارکنان شعب بانک در این مناطق پیرامون مسائل و توصیه‌های کارشناسی و مدیریتی لازم برای تسریع در خدمات‌رسانی به مشتریان این بانک، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در نخستین روز از سفر به استان کرمانشاه، ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصرشیرین و بررسی وضعیت شعب آسیب‌دیده، در دیدار با کارکنان شعب بانک در این مناطق با آن‌ها ابراز همدردی کرد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بانک کشاورزی در این سفر از شعب ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین، جوانرود، شافعی جوانرود و گیلانغرب بازدید کرد.


پرداخت 3.8 میلیارد ریال غرامت به دامداران زلزله‌زده کرمانشاه توسط صندوق بیمه کشاورزی

اما این پایان مهرورزی‌های بانک تخصصی بخش کشاورزی به سیل‌زدگان نبوده است، کما اینکه صندوق بیمه کشاورزی نیز با وجود آسیب‌دیدگی شعب بانک کشاورزی و دفاتر خدمات کارگزاری، تاکنون بیش از 3.8 میلیارد ریال غرامت خسارت وارده به دام‌های بیمه‌شده در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را پرداخت کرده است و گفته می‌شود فرآیند برآورد خسارات وارده به بیمه‌گذاران همچنان ادامه دارد.

در پی وقوع زمین‌لرزه اخیر در استان کرمانشاه و تشکیل فوری ستاد رسیدگی به زلزله‌زدگان در بانک کشاورزی، فرایند بررسی و برآورد خسارت با حضور عضو هیأت‌مدیره بانک، مدیر امور بیمه‌ای و معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت شعب بانک در استان کرمانشاه آغاز و اکیپ‌های تخصصی در مناطق آسیب‌دیده مستقر شدند.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

بر اساس این گزارش، 17 اکیپ تخصصی؛ متشکل از مهندسان و دامپزشکان ارزیاب خسارت، با حضور در منطقه عمومی سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی با وجود آسیب‌دیدگی شعبه بانک کشاورزی و دفاتر خدمات کارگزاری بر اثر زلزله، تاکنون نسبت به پرداخت بیش از سه میلیارد و 800 میلیون ریال غرامت اقدام کرده‌اند و امر بررسی خسارات همچنان با قوت در جریان است.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به اولویت تعیین خسارت و پرداخت غرامت بیمه، بررسی خسارات در نخستین روز پس از فاجعه و حتی پیش از حضور نیروهای امدادی آغاز و بررسی‌های اولیه از تلف شدن 400 راس دام سبک و سنگین، تخریب دو باب مرغداری و سه واحد پرورش آبزیان تحت پوشش بیمه حکایت داشت که در هفته آتی پرداخت خواهد شد.

طرح بیمه دام سبک که بیش از دو دهه است در کشور اجرا می‌شود، با استقبال دامداران توانسته است بیش از شش میلیون رأس دام سبک را در کشور زیر پوشش حمایتی خود قرار دهد، این در حالی است که بیمه‌گذار تنها با پرداخت 11 هزار ریال می‌تواند دام‌های خود را در برابر ریسک‌های زلزله، سیل، تگرگ، سرما و یخ‌زدگی، صاعقه، حوادث حمل و نقل و تصادفات جاده‌ای حین جابه‌جایی، تلف شدن دام بر اثر خشکسالی، تلفات ناشی از انفجار مین، آتش‌سوزی غیرعمد، تخریب آغل ناشی از عوامل قهری و طبیعی و همچنین بیماری‌های تب برفکی، طاعون، آبله، شاربن یا سیاه‌زخم، هارگزیدگی و بیماری‌های عفونی قرنطینه‌ای و نوظهور به مدت یک سال بیمه کرده و در صورت وقوع هریک از خسارات فوق مبلغ سه میلیون و 500 هزار ریال "حدود 320 برابر" به ازای هر رأس دام به حساب بیمه‌گذار واریز می‌شود./

S-960906-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید