Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

تولید 95 درصد نیاز کشور به داروهای دامی در داخل/ افزایش 40 درصدی صادرات واکسن‌های دامی

تولید 95 درصد نیاز کشور به داروهای دامی در داخل/ افزایش 40 درصدی صادرات واکسن‌های دامی
تولید 95 درصد نیاز کشور به داروهای دامی در داخل/ افزایش 40 درصدی صادرات واکسن‌های دامی

با توجه به آنکه در حال حاضر 95 درصد نیاز داروهای دامی در داخل کشور تولید می‌شود، صادرات واکسن‌های دامی نسبت به سال‌های گذشته از افزایش 40 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس سازمان دامپزشکی کشور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 39 پروژه جهاد کشاورزی در استان البرز با اعلام این مطلب گفت: در زمینه تولید داروهای دامی در کشور، برای شرکت فارمازند واقع در محمدشهر کرج، 13 پروانه تولید دارو از سازمان دامپزشکی اخذ شده است.

دکتر سیدمحسن دستور افزود: در این زمینه هم‌اکنون نیز اخذ پروانه تولید دارو برای 50 قلم داروی دیگر نیز در دست اقدام که هماهنگی‌های آن انجام شده است.

ایران در سال جاری در تولید داروهای دامپزشکی به خودکفایی کامل می‌رسد

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 میلیارد ریال برای بهره‌برداری از کارخانه فارمازند هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این مهم با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران این بخش تحقق یافت.

دستور با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی قرار است که در سال جاری در زمینه تولید داروهای دامپزشکی به خودکفایی کامل برسیم.

نقش تأثیرگذار موسسه رازی کرج در تولید واکسن‌های دامی

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید داروهای دامی در کشور مطلوب است، تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 95 درصد از نیاز داخل کشور در زمینه و واکسن‌های دامی در داخل کشور ازجمله توسط شرکت فارمازند و بخش عمده‌ای توسط واکسن‌سازی رازی در استان البرز تولید می‌شود.

وی یادآور شد: در زمینه مواد اولیه دارویی نیز در سال‌های اخیر در کشور رشد خوبی مشاهده شده است به‌نحوی که در حال حاضر بیش از 20 قلم از مواد اولیه مصرفی در حوزه اختصاصی مربوط به داروهای دامپزشکی در کشور تولید می‌شود.

ارتقاء کیفیت داروها/ افزایش 40 درصدی صادرات دارو

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری برای داروهای دامپزشکی از نظر کمی دارای شرایط مطلوبی بوده که در این زمینه سیاست سازمان دامپزشکی در رابطه با ارتقاء کیفیت داروها است.

دستور اظهار داشت: طبق بررسی‌ها مشخص شد که طی سال 90 نسبت به سال‌های گذشته صادرات دارو و واکسن‌های دامی به کشورهای خارجی از سوی ایران از افزایش 40 درصدی برخوردار بوده است./

خبرنگار: مهدیه رضایی

L-910330-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید