Iranian Agriculture News Agency

انتظار هر اتفاقی را داشته باشیم؛ اینجا جام جهانی است!

انتظار هر اتفاقی را داشته باشیم؛ اینجا جام جهانی است!

اختصاصی | تیم ملی ایران ممکن است در قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه با هر قرعه ای روبرو شود که چالش جدیدی را برای ما بوجود بیاورد.

به گزارش ورزش 11، تیم ملی ایران به زودی عازم مسکو خواهد شد تا در مهم ترین و حساس ترین رقابت فوتبال جهان به برترین های این کره خاکی به رقابت بپردازد، البته هنوز شرایط برای تیم ملی کشورمان نامشخص است و گمانه زنی های بسیاری در ارتباط با هم گروه هایمان در جام جهانی 2018 روسیه می شود.

در این میان از سوی برنامه های تلویزیونی، برنامه های رادیویی، سایت های خبری، کانال های تلگرامی، محافل خبری و رسانه های گروهی دیگر هر روز شاهد یک نظر سنجی هستیم! با چه کسی همگروه خواهیم شد؟ علاقمند هستید با چه تیمی هم گروه باشیم؟

نظرسنجی برنامه نود
نظرسنجی برنامه نود

همه این ها جنبه سرگرمی ماجرا را دارد، اما حقیقتا باید در این موارد اینگونه جدی به مخاطب های خود خوراک بدهیم؟ پس واقعیت ماجرا چه می شود؟ ما برای تور تفریحی به جام جهانی می رویم تا با بزرگان فوتبال دیدار کنیم؟ این دستاورد ما برای هر 4 سال خواهد بود؟ به هدفی به جام جهانی می رویم؟ هدف از حضور ما در این تورنمنت بزرگ چیست؟ آیا در این مورد رسانه های گروهی و ملی و خبری و شبکه های سیما به تحلیل پرداخته اند؟ کسی از هدف سخن می گوید؟

دستاورد های ما پس از هر 4 سال تلاش و هزینه و تحمل مشقت ها و شرایط سخت، درگیری مربیان داخلی با مربیان تیم ملی، قهر ها و آشتی ها فقط در نهایت پیدایش امثال ساامان قدوس ها و.. است؟ بله البته که قدوس ها و.. برای تیم ملی ایران یک امتیاز محسوب می شوند، اما این راه کی به مقصد خود خواهید رسید؟ اصلا مقصدی در راه است؟

صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 روسیه
صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 روسیه

نمی توانیم با ذهن های خود و مخاطبانمان بازی کنیم، بله تیم های ملی بزرگ برای ما ایجاد انگیزه می کنند، اما حضور در کنار تیم های ملی ضعیف چه حاصلی را برای خواهد داشت؟ اصلا چرا باید بحث حضور تیم ملی ضعیف و یا قدرتمند در گروه ما مطرح باشد؟ مگر در ادوار گذشته با حضور تیم های ملی قدرتمند و ضعیف در گروهمان چه کار مهمی را انجام داده ایم؟

نتایج ما همواره بررسی می شود! نتایج عملکرد ما را می سازد! پس از 100 سال دیگر، روزی فرزندان ما خواهند گفت ما برابر بوسنی و هرزگوین با نتیجه 3_1 شکست خوردیم! کسی نمی گوید توانستیم برابر آرژانتین فوق العاده ظاهر شویم! می گویند برابر آرژانتین در دقایق پایانی مغلوب شدیم!

ایران و بوسنی هرزگوین
ایران و آرژانتین

یک تساوی، و دو باخت در ادوار گذشته همواره سهم ما از جام جهانی بوده است! بهتر نیست نگرش هایمان را تغییر دهیم؟ امروز بر بام فوتبال آسیا ایستاده ایم، آیا نباید نشان دهیم چه کسی در قاره کهن رئیس است؟ آیا زمان نتیجه گیری نرسیده است؟

قرعه کشی جام جهانی
قرعه کشی جام جهانی

ما در روز جمعه باید انتظار هر شرایطی را داشته باشیم، برزیل و یا فرانسه و یا آلمان! چه فرقی می کند؟ یا اصلا مراکش ! ما به جام جهانی می رویم! مهد بزرگان فوتبال! هیچ کس برای شکست به میدان نمی آید! همه برای رخ نمایی به میدان می آیند تا نماینده ای در خور شان ملتشان باشند، پس اگر می خواهیم اهداف بزرگی را دنبال کنیم یا به قول مفسران داخلی تاریخ سازی کنیم، نباید در قید و بند نام ها باشیم! بلکه باید در قید بند خود و عملکرد و برنامه هایمان باشیم! چرا که بیش از آنکه نگاهمان به برنامه های خودمان باشد، نگاهمان به تیم هایی است که برابر ما قرار خواهند گرفت!

بازیکنان تیم ملی ایران
بازیکنان تیم ملی ایران

هر قرعه ای برای ما می تواند رخ دهد! هر شرایطی می تواند برای تیم ملی ایران شکل بگیرد! شاید در گروه مرگ قرار بگیریم! شاید هم در آسان ترین گروه ممکن! چه کسی می داند؟ این ها تنها جنبه سرگرمی و هیجانات این تورنمنت بزرگ است! پس بیایم به جای آنکه به دنبال آن باشیم که دیگر تیم ها برای ما شرایط تعیین نمایند، ما برای خود شرایط را شکل بدهیم و با برنامه ها و اهداف و عملکردمان تمامی بازی ها و معادلات را بر هم بزنیم! بزرگ ترین مرگ، برای ترسو ها است! پس ترسو نباشیم، حتی در صورت برخورد با برترین های جهان! پیش از حضور در بدرترین شرایط مرگ را قطعی نبینیم! کاربرد امید را بیشتر بدانیم! چرا که پرچم کشور ما بر بام قاره آسیا بر افراشته شده است! ایران برترین قدرت آسیا است! آنها باید از ما بترسند!

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید