Iranian Agriculture News Agency

با هدف صرفه‌جویی در منابع آبی سمنان؛

کشت "علوفه کینوا" در مزرعه الگویی شهرستان سمنان انجام شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از انجام کشت "علوفه کینوا" در مزرعه الگویی شهرستان سمنان خبر داد.

کشت "علوفه کینوا" در مزرعه الگویی شهرستان سمنان انجام شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از انجام کشت "علوفه کینوا" در مزرعه الگویی شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش ایانا روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ابوالفضل شاهمرادی گفت: با توجه به خشکی و در حاشیه کویر بودن این استان یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در تولید محصولات زراعی استان تأمین و تدارک علوفه مرغوب برای دام سبک و سنگین است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان افزود: چالش آب و کمبود بارندگی در استان سمنان کشت محصولات کم‌آب بر را در استان ضروری کرده است و لذا سازمان جهاد کشاورزی استان در کشت محصولات کشاورزی به این مهم توجه می‌کند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: کشت محصولات علوفه‌ای مانند « کینوا» می‌تواند جایگزین خوبی برای سایر علوفه‌های پرآب بر مانند یونجه و ذرت علوفه‌ای در استان سمنان باشد و لذا کشت این محصول علوفه‌ای با احداث مزرعه الگویی در سمنان آغاز شده است.

شاهمرادی با اشاره به برخی مزایای کشت این محصول ادامه داد: این محصول علاوه بر کم آب بر بودن از نظر کیفی و پروتئین لازم بسیار غنی بوده و حتی به صورت تازه خوری در خوراک انسان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این محصول به سرما حساس است برای به دست آوردن نتیجه مناسب از این کشت مزرعه الگویی این محصول در سمنان احداث شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: کشت کینوا در سراسر کشور به‌ویژه در استان‌های گرمسیر به صورت آزمایشی و در برخی نقاط برای تولید محصول کشت شده است و در استان سمنان نیز در حال حاضر به صورت آزمایشی آغاز شده و در صورت کسب نتیجه مناسب؛ کشت این محصول در استان انجام می‌شود.

شاهمرادی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان تأکید کرد: مصرف بهینه منابع آبی موجود در استان یکی از ضروریات است و لذا سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با هدف صرفه جویی در آب و مدیریت منابع آبی در حال اجرای طرح‌های گوناگون است.

وی خاطرنشان ساخت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح مزارع استان، تدوین الگوی کشت و همچنین کشت محصولات کم آب بر برخی از اقدامات سازمان با هدف مدیریت منابع آبی در استان است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید