Iranian Agriculture News Agency

در آیین تودیع و معارفه روسای گذشته و جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان شد

۱۸ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم حفاظت شد/ آقایی: منتقدان باانصاف باشند و کمک کنند

رییس جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: حمایت وزیر جهاد کشاورزی از انجام وظایف سازمان‌های تخصصی ادامه می‌یابد و ما هم امیدواریم این وظایف را به‌درستی انجام دهیم.

۱۸ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم حفاظت شد/ آقایی: منتقدان باانصاف باشند و کمک کنند


رییس جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: حمایت وزیر جهاد کشاورزی از انجام وظایف سازمان های تخصصی ادامه می یابد و ما هم امیدواریم این وظایف را به درستی انجام دهیم.


به گزارش ایانا از وزارت جهادکشاورزی، امروز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای گذشته و جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خداکرم جلالی رییس سابق این سازمان با بیان این که ظرف چهار سال گذشته با مشارکت مردم نزدیک به ۱۴۵ هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی و ۱۸ میلیون هکتار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی انجام شده است، گفت: جامعه نگری در مدیریت حوزه آبخیزداری، مشارکت مردم، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، فرهنگسازی و فناوری با توجه به سرمایه های انسانی از استراتژی های این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران، جنگلبانان و سایر دست اندرکاران حوزه منابع طبیعی با تلاش هایی که طی این چند سال انجام داده اند، کارنامه قابل قبولی را به رغم محدودیت های موجود ارایه داده اند.

جلالی افزود: با تلاش های صورت گرفته ظرف چهار سال اخیر نزدیک به ۷۳ درصد آسیب های مربوط به منابع طبیعی اعم از آتش سوزی و تصرفات غیرقانونی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در مدیریت منابع آبخیزداری که محور آن مشارکت مردم است به توانمندسازی و معیشت جوامع محلی توجه می شود و در قالب این مدیریت، مدلی را ارایه کرده ایم که در سطح ۱.۵ میلیون هکتار آبخیزداری به صورت پایلوت اجرا می شود.

جلالی، نوآوری هایی که در این زمیه در کشور صورت گرفته را بی نظیر خواند و گفت: این کار بزرگ با هزینه کم صورت گرفته و امیدواریم در دوره جدید مسوولیت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری این مدل که نتیجه تجربیات صاحبنظران و متخصصان است، ادامه یابد.

وی در عین حال به آخرین گزارش سازمان بین المللی EPI اشاره و اعلام کرد: براساس این گزارش، ایران شانزدهمین رتبه از نظر حفاظت از جنگل ها را به خود اختصاص داده است.

جلالی ادامه داد: نسبت جنگل تراشی و تخریب این منابع در جهان ۲۸ برابر ایران است.

وی در مورد قراردادهای مربوط به بهره برداری های صنعتی از جنگل های شمال اذعان داشت: تاکنون ۶۷ درصد این قراردادها خاتمه یافته و این روند تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

خلیل آقایی رییس جدید سازمان نیز در اظهاراتی کوتاه گفت: دستورات نظام جمهوری اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی ملاک عمل هست و خواهد بود و بر این اساس فرصت های خوبی برای کارهای بیشتر و بهتر داریم.

آقایی افزود: ما مشکلات و انتقادها را می شنویم و امیدواریم منتقدان با انصاف باشند و به پیشبرد اهداف سازمان کمک کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید