Iranian Agriculture News Agency

مشروح تکمیلی سخنان مطرح شده در آیین تودیع و معارفه روسای سازمان جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی

۱۴ شهید و ۵۲۰ مصدوم، مجروح و قطع نخاعی، تاوان سنگین حراست از منابع طبیعی کشور/ حفظ منابع طبیعی از بزرگ ترین دغدغه های وزیر جهاد کشاورزی

رییس جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اگر در انجام کارها عشق وجود داشته باشد، قطعاً کارها آسان خواهد بود و آن مادری که ماشین را بلند کرد و فرزند خود را از زیر آن بیرون کشید، تنها عشق بود که به او قدرت و نیرو داد.

۱۴ شهید و ۵۲۰ مصدوم، مجروح و قطع نخاعی، تاوان سنگین حراست از منابع طبیعی کشور/ حفظ منابع طبیعی از بزرگ ترین دغدغه های وزیر جهاد کشاورزی


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار آینه تمام نمای خلقت خداوندی است که انسان مرگ و زندگی را می تواند در آن جستجو نماید.


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بر اساس آنچه سایت سازمان جنگل ها و منابع طبیعی، یک روز پس از آیین معارفه رییس جدید سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری کشور و تودیع جلالی رییس سابق سازمان مخابره کرده، خلیل آقایی گفته است: " اگر در انجام کارها عشق وجود داشته باشد، قطعاً کارها آسان خواهد بود و آن مادری که ماشین را بلند کرد و فرزند خود را از زیرآن بیرون کشید، تنها عشق بود که به او قدرت و نیرو داد.

آقایی گفت: سازمان جنگل ها و مراتع نیروها و کارشناسان متخصص و دارای تجربه بسیار دارد و باید برای توسعه پایدار منابع طبیعی راه حل ارائه کنیم و این ما هستیم که باید بگوییم چگونه می توان جنگل ها و مراتع را حفظ کرد و از فرسایش خاک جلوگیری نمود.

وی تصریح کرد: نباید خودمان را ضعیف جلوه دهیم و دچار روزمرگی شویم، زیرا منابع طبیعی و طبیعت با همه زیبایی هایی که دارد عرصه روزمرگی نیست و ما برای پویایی منابع طبیعی قدم های زیادی داریم که باید برداریم و جلو برویم.

آقایی همچنین خاطر نشان کرد: به جرات اعلام می کنم که یکی از بزرگ ترین دغدغه های مهندس حجتی (وزیر جهاد کشاورزی) حفظ منابع طبیعی به ویژه جنگل ها و مراتع است و در این رابطه مستقیم با مقام معظم رهبری در ارتباط است.

آنچه انجام شد سهم کارکنان است

رییس سابق سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم تودیع خود در جمع کارکنان و مدیران منابع طبیعی ستادی و استانی گفت: آنچه آرزوی ما بود و در شان کارکنان منابع طبیعی بود نتوانستیم به خوبی به آن دست پیدا کنیم اما آنچه در بضاعت ما بود تلاش کردیم که انجام شود.

خدا کرم جلالی اظهار امیدواری کرد مهندس آقایی که سکان سازمان جنگل ها را در دست گرفته اند با تجارب و روابط عمومی خوبی که دارند با کمک کارشناسان و متخصصان و اندیشمندان می توانند توفیق حاصل کنند.

وی منابع طبیعی را شغلی پرخطر دانست که تعطیلی پذیر نیست و عمده دست اندازی های افراد فرصت طلب و آتش سوزی های به وقوع پیوسته درعرصه های منابع طبیعی در ایام تعطیلات است.

جلالی یادآور شد: سازمان جنگل ها برای حراست از منابع طبیعی کشور تاکنون تاوان سنگینی را پرداخت کرده و در این راه ۱۴ شهید و ۵۲۰ مصدوم، مجروح و قطع نخاعی داده است.

رییس سابق سازمان جنگل ها در ادامه ارزش دو میلیون هکتار جنگل های شمال کشور را معادل نفت ایران دانست و یادآور شد: عنایت رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس از این سرمایه عظیم خدادادی قابل توجه و چشمگیر است.

توجه ویژه مسئولین تراز اول نظام به منابع طبیعی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در مراسم معارفه رییس جدید سازمان جنگل ها گفت: یکی از شانس های آدمی در زندگی این است که خدمت اش را کجا سپری نماید.

محمدعلی جوادی افزود: وقتی اسم سازمان جنگل ها می آید نخستین چیزی که در ذهن آدمی تداعی می شود جنگل، مرتع و آبخیزداری است و همه این ها موهبت است.

به گفته جوادی، مسئولین تراز اول نظام امروز از سر دلسوزی توجه ویژه ای نسبت به حفظ و اهمیت منابع طبیعی دارند و همه در عدم تخریب و توسعه آن وحدت نظر دارند.

وی یکی از کارهای اساسی دولت دوازدهم و وزارت جهاد کشاورزی را توجه به نیروی انسانی و تربیت مدیران جوان در دستگاه ها و سازمان ها دانست./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید