Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با ایانا:

آبزی‌پروری در یاسوج توسعه می‌یابد

در راستای توسعه آبزی‌پروری در استان‌های کشور، کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های مستعد در زمینه آبزی‌پروری محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در سال 1389 حدود هفت هزار تن آبزی در این استان تولید شد که تولیدات آن در سال گذشته از مرز 9 هزار تن فراتر رفت.

غلامرضا رازقی افزود: در سال جاری زیرساخت‌های لازم برای توسعه آبزی‌پروری در این استان بیشتر خواهد شد و بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود در سال 1392 شاهد تحول عظیمی در بخش آبزی‌پروری استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

وی به شرایط آب و هوایی این استان اشاره کرد و ادامه داد: امکان پرورش ماهی قزل‌آلا و پرورش ماهیان خاویاری در این استان وجود دارد.

رازقی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه آبزی‌پروری، برنامه مطالعاتی ویژه‌ای در دستور کار است تا بر اساس آن بتوانیم آبزیان را در این استان پرورش دهیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و سایت‌های پرورشی بسیار مناسبی در این استان وجود دارد که در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌شود، اما با انجام فعالیت‌های مطالعاتی کار پرورش از سر گرفته می‌شود.

بسیج تمامی استان‌های کشور در طرح توسعه آبزی‌پروری

رئیس سازمان شیلات کشور با اعلام اینکه تمامی استان‌های کشور می‌توانند در طرح توسعه آبزی‌پروری فعال باشند، یادآور شد: طرح‌های مطالعاتی ویژه‌ای تدوین شده است تا ظرفیت‌های هر استان سنجیده شده و بدین ترتیب مشخص شود در هر استانی چه نوع آبزی بهتر پرورش پیدا می‌کند.

رازقی از ورود تیلاپیا به تدریج در سبد خانوار خبر داد و تأکید کرد: استان یزد فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام داده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر راه ورود این آبزی را به سفره‌های خانوار باز کند.

وی در پاسخ به ایانا درباره طرح بیمه ماهیان خاویاری که مدت‌های طولانی در صف محصولات بیمه‌ای قرار دارد، اظهار داشت: این سازمان تمام تلاش خود را می‌کند که ماهیان خاویاری نیز جزو محصولاتی قرار گیرد که قابلیت بیمه شدن داشته باشد./

خبرنگار: مژگان ستار

F-910331-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید