Iranian Agriculture News Agency

مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

کاشت سیب‌زمینی در ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌ غربی طی امسال

سطح زیر کشت سیب‌زمینی در سال زراعی گذشته ۸۵۰ هکتار بود که این مقدار نسبت به سال زراعی 95 - 94 کاهش داشته است.

سطح زیر کشت سیب‌زمینی در سال زراعی گذشته ۸۵۰ هکتار بود که این مقدار نسبت به سال زراعی 95 - 94 کاهش داشته است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، مدیر زراعت این سازمان با اعلام این خبر گفت: در آذربایجان غربی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مراحل کاشت، داشت و برداشت به‌صورت مکانیزه انجام شده است.

جمشید دارا بیان کرد: آذربایجان غربی در تولید سیب‌زمینی رتبه ۱۵ کشوری را به خود اختصاص داده و سالانه بیشترین کشت سیب‌زمینی به ترتیب در شهرهای چالدران، خوی، ارومیه و پلدشت صورت می‌گیرد.

وی درباره اقدامات حمایتی انجام‌‌شده برای بهبود وضعیت کشت سیب‌زمینی در استان افزود: اعطای تسهیلات بانکی برای کمک به خرید غده سیب‌زمینی و ماشین‌آلات مورد نیاز و تأمین نهاده‌های کشاورزی برای بهبود وضعیت کشت سیب‌زمینی ازجمله اقدامات انجام‌گرفته در استان در جهت بهبود وضعیت کشت سیب‌زمینی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی تأکید کرد: میزان مصرف سیب‌زمینی در آذربایجان غربی سالانه ۱۵۰ هزار تن بوده، اما تولید سالانه استان به‌‌صورت متوسط ۴۰ هزار تن است.

دارا ادامه داد: به ازای هر کیلوگرم تولید سیب‌زمینی، یک‌هزار و 500 ریال یارانه صادراتی پرداخت می‌شود که این میزان حدود ۳.5 میلیارد ریال برآورد شده است.

دارا عنوان کرد: با وجود اینکه در سال جاری تولید سیب‌زمینی در استان به خودکفایی نرسیده، اما در برخی مقاطع زمانی صادرات سیب‌زمینی به کشورهای عراق، آذربایجان، نخجوان، و ارمنستان انجام گرفته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید