Iranian Agriculture News Agency

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان:

۷۶ هزار هکتار گندم کردستان تحت پوشش بیمه/ ۳۰ آذر آخرین مهلت ثبت نام بیمه کشاورزی

متأسفانه به دلایل مختلفی همچون بالا بودن حق بیمه و عدم پرداخت به‌موقع غرامت و در کل برآورده نشدن نیاز کشاورزان، شاهد کاهش چشمگیر سطح اراضی بیمه‌شده در استان هستیم.

متأسفانه به دلایل مختلفی همچون بالا بودن حق بیمه و عدم پرداخت به‌موقع غرامت و در کل برآورده نشدن نیاز کشاورزان، شاهد کاهش چشمگیر سطح اراضی بیمه‌شده در استان هستیم.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی چالش‌های بیمه زراعت استان و راهکارهای ترغیب و تشویق کشاورزان به عقد قرارداد در سنندج تشکیل شد، گفت: در سال زراعی گذشته از 500 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم استان حدود 160 هزار هکتار با ضریب نفوذ 30 درصد زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند و این آمار در سال زراعی جاری تاکنون به حدود 76 هزار هکتار کاهش یافته است .

سلیمان حریری افزود: در سنوات گذشته کردستان از لحاظ اراضی گندم زیر پوشش بیمه رتبه نخست را داشت که با استان رتبه دوم 60،70 هزار هکتار فاصله داشت که متأسفانه در حال حاضر رتبه استان از این لحاظ به سوم و چهارم کشوری تنزل پیدا کرده است .

وی با اعلام اینکه کشاورزان تا پایان آذرماه امسال فرصت ثبت نام در بیمه را دارند، بیان کرد: امیدواریم در این چند روز باقیمانده شاهد استقبال کشاورزان باشیم.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان ادامه داد: از 160 هزار هکتاری که سال زراعی گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفتند میزان مبلغ خسارت وارد شده به این اراضی 20 میلیارد تومان است و این در حالی است که حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان شش میلیارد تومان بوده است.

حریری در پایان تأکید کرد: به‌طور متوسط به هر کشاورز استان به ازای هر هکتار 100 هزار تومان خسارت پرداخت می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید