Iranian Agriculture News Agency

برای نخستین‌بار تولید شد؛

کود میکروبی فسفاته/ کود ارگانیک سالم وارد سبد شرکت خدمات حمایتی شد

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کودهای کشاورزی موفق به تولید کود میکروبی فسفاته شد که در جهان تاکنون چنین محصولی تولید نشده است.

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کودهای کشاورزی موفق به تولید کود میکروبی فسفاته شد که در جهان تاکنون چنین محصولی تولید نشده است.

مدیر فروش نخستین تولیدکننده کود میکروبی فسفاته در جهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: شرکت آلکان، نخستین و بزرگ‌ترین تولیدکننده کود ارگانیک غنی‌شده و نخستین تولیدکننده کود میکروبی فسفاته در جهان است که توانسته تحول بزرگی در حوزه کود به‌وجود آورد.

بابایی تأکید کرد: تولید کودهای بیولوژیک از سه سال گذشته کلید خورد و امسال تولید کود میکروبی فسفره به ثمر نشست. کود میکروبی فسفره می‌تواند جایگزین مناسبی برای کودهای سوپرفسفات تریپل، سوپرفسفات ساده و دی‌آمونیوم فسفات شود؛ با این مزیت که کاملاً ارگانیک بوده و فلزات سنگینی همچون سرب و کادمیوم را ندارد. علاوه بر آنکه در سبد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز وارد شده است.

وی ادامه داد: کودهای ارگانیکی که توسط این شرکت تولید می‌شود، به‌صورت پلیت، کامپکت و مایع بوده و قابلیت تثبیت‌کنندگی ازت و فسفر خاک را دارند؛ به‌گونه‌ای که بهره‌برداران دیگر نیازی به مصرف کودهای اوره و دی‌آمونیوم فسفات ندارند.

بابایی بیان کرد: کودهای میکروبی که اخیراً تولید شده می‌تواند به‌صورت کامل جایگزین کودهای شیمیایی شود و به‌دلیل ارگانیک بودن، عاری از هرگونه بیماری بوده و می‌تواند هزینه‌های کشاورزان را کاهش دهد.

وی یادآور شد: از نظر قیمتی نیز قیمت‌های پایینی داشته که به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


کاهش مصرف کود با استفاده از کودهای ارگانیک سالم

مدیر فروش نخستین تولیدکننده کود میکروبی فسفاته در جهان عنوان کرد: کشاورزان معمولاً به حدود 20 تن در هکتار کود فله دامی نیازمند هستند، در صورتی که می‌توانند از کودهای میکروبی فسفاته در هر هکتار حدود 700 تا یک‌هزار و 700 کیلوگرم مصرف کرده که قیمت هر کیلوگرم آن یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 تومان است که بدین‌ترتیب دارای صرفه اقتصادی است.

بابایی خاطرنشان ساخت: کودهای میکروبی فسفاته که اخیراً توسط این شرکت تولید شده، جدیدترین محصول جهان است و صادرات آن به کشورهایی همچون آذربایجان، گرجستان، کشورهای عضو CIS ، ارمنستان و... نیز در حال انجام است.

وی در پایان اظهار کرد: این کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک به ثبت رسیده و در حال حاضر ظرفیت تولید 30 هزار تنی برای آن فراهم است که امکان تولید تا 65 هزار تنی وجود دارد.

گفتنی است، شرکت آلکان یکی از تولیدکنندگان باکیفیت کودهای کشاورزی است و دارنده نخستین نشان رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است که در همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است که تولید محصول سالم را در اولویت کارهای خود قرار داده است./

M-960919-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید