Iranian Agriculture News Agency

جهانگیری در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای حاد پرندگان تأکید کرد:

اهمیت همکاری مردم و دستگاه‌های دولتی برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان/ دولت متعهد به پرداخت خسارات تولیدکنندگان طیور است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها برای مقابله با آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور، گفت: دولت همه امکانات و ظرفیت خود را برای پیشگیری از شیوع این بیماری بکار خواهد گرفت.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها برای مقابله با آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور، گفت: دولت همه امکانات و ظرفیت خود را برای پیشگیری از شیوع این بیماری بکار خواهد گرفت.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای حاد پرندگان،‌ با بیان اینکه دولت متعهد به پرداخت خسارات وارده ناشی از شیوع این ویروس به تولید کنندگان طیور است،‌ همکاری و مشارکت مردم بویژه تولید کنندگان طیور با دستگاه های مرتبط را مهمترین عامل در پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور دانست.

وی از وزارتخانه های جهاد کشاورزی،‌ بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت از محیط زیست و استانداران خواست تا با کمک قوه قضاییه و نیروی انتظامی برنامه های تدوین شده برای پیشگیری از آنفلوآنزای حاد پرندگان را با قوت اجرا کنند.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی،‌ رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، دادستان کل کشور و رییس ستاد بحران حضور داشتند، مسولان سازمان دامپزشکی گزارشی از میزان آلودگی کشورهای جهان و ایران به آنفلوآنزای پرندگان در سالجاری ارایه کردند.

همچنین اعضا دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه تامین سلامت و بهداشت جامعه، امنیت غذایی ،حفاظت از صنعت پرورش طیور، شناسایی کانون های آلوده، قرنطینه سازی، رعایت ضوابط امنیت زیستی، تامین اعتبار و پرداخت خسارت به تولید کنندگان طیور، ممنوعیت فعالیت بازارهای عرضه پرندگان زنده،‌ نحوه اطلاع رسانی و اجرای طرح‌های واکسینه کردن دست اندرکاران پرورش طیور مطرح کردند.


اختصاص 1500 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر

از طرفی دیگر، هیات وزیران در جلسه امروز خود به ریاست معاون اول رییس جمهوری، با اختصاص مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور جبران خسارات ناشی از خشکسالی به عشایر کشور موافقت کرد.

سود و کارمزد تسهیلات یاد شده چهار درصد و طول دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال خواهد بود.

همچنین در این جلسه هیات وزیران به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقت نامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت‌های جمهوری بلاروس و جمهوری اوکراین اقدام کند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید