Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان چای کشور به ایانا خبر داد:

بیمه فراگیر تمامی چایکاران کشور در سال جاری/ آغاز تسهیلات وام‌های به زراعی از روز گذشته/ پرداخت 71 درصد از مطالبات چایکاران تاکنون

از روز گذشته پرداخت وام‌های به زراعی، تغذیه گیاهی و پوشش هزینه‌های جاری چایکاران آغاز شده است و مبلغ 250 میلیون تومان پرداخت شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال مبلغ این وام به 30 میلیارد تومان برسد.

بیمه فراگیر تمامی چایکاران کشور در سال جاری/ آغاز تسهیلات وام‌های به زراعی از روز گذشته/ پرداخت 71 درصد از مطالبات چایکاران تاکنون

از روز گذشته پرداخت وام‌های بهزراعی، تغذیه گیاهی و پوشش هزینه‌های جاری چایکاران آغاز شده است و مبلغ 250 میلیون تومان پرداخت شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال مبلغ این وام به 30 میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان چای کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از آغاز پرداخت وام 250 میلیون تومانی به زراعی، تغذیه و هزینه‌های جاری برای چایکاران خبر داد و گفت: با همکاری صندوق حمایت از صنعت چای کشور و اتحادیه چایکاران برای موارد مربوط به هزینه‌های جاری، تغذیه و عملیات به زراعی پیش‌بینی می‌شود که 30 میلیارد تومان پرداخت شود.

محمدولی روزبهان افزود: این وام‌ها با پرداخت کارمزد چهار درصد و از محل فروش بهای برگ سبز چایکاران خواهد بود و سال آینده از حساب آن‌ها کسر می‌شود.

وی تأکید کرد: تاکنون 250 میلیون تومان به چایکاران عضو این صندوق پرداخت شده و مابقی آن نیز تا مرز 30 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور درباره پرداخت بهای برگ سبز چای نیز ادامه داد: تاکنون 146.5 میلیارد تومان بابت بهای برگ سبز چای خریداری‌شده از چایکاران به آن‌ها پرداخت شده که 71 درصد بهای کلی برگ سبز چای را تشکیل می‌دهد و تا چند روز آینده این عدد به 165 میلیارد تومان خواهد رسید که بدین‌ترتیب بیش از 80 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

روزبهان بیان کرد: سهم دولت به‌صورت 100 درصد آنچه مصوب شده، پرداخت شده است، اما از آنجا که بهای برگ سبز چای در سال جاری 10 درصد بیشتر از بودجه پیش‌بینی‌شده اتفاق افتاده است، بنابراین دولت از کل تولید تاکنون 90 درصد سهم خود را پرداخت کرده، در حالی که با 10 درصد اضافه باید 110 درصد در سال جاری پرداخت کند.

وی اظهار امیدواری کرد که تا اسفندماه سال جاری بتوانیم تمامی مطالبات چایکاران را پرداخت کنیم و برای سال آینده عددی باقی نماند.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


صندوق حمایت از صنعت چای کشور و اتحادیه چایکاران حق سهم بیمه چایکاران را پرداختند

رئیس سازمان چای کشور از بیمه فراگیر باغ‌های چای کشور در مقابل حوادث طبیعی خبر داد و یادآور شد: در حالی که سال گذشته 20 درصد چایکاران باغ‌های خود را بیمه کرده بودند و 80 درصد مابقی که توان پرداخت نداشتند، توسط دولت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، امسال در اقدامی کلیه چایکاران توسط دولت از محل اعتبارات صندوق حمایت از صنعت چای کشور بیمه شدند.

روزبهان عنوان کرد: 55 هزار چایکار از محل اعتبارات صندوق حمایت از صنعت چای کشور بدون آن که وجهی پرداخت کنند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و بهای آن از محل فروش برگ سبز چای آن‌ها در سال آینده کسر خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: صندوق حمایت از صنعت چای کشور در سال 1393 تشکیل شد و 45 هزار نفر عضو داشته و در شرایط حاضر دارای سرمایه‌ای معادل 58 میلیارد تومان است.

روزبهان در پایان اظهار کرد: امسال به نیابت از چایکاران کلیه متقاضیان را تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم و بهای آن را از محل تسهیلات یارانه‌ای و وام‌هایی که این صندوق دارد، پرداخت می‌کنیم و در سال آینده از محل فروش برگ سبز چای مبالغ فوق کسر خواهد شد.

گفتنی است، در لایحه بودجه سال 97، مبلغ یک‌هزار و 245 میلیارد ریال برای ساماندهی چای کشور اختصاص پیدا کرده است که امید می‌رود این مبلغ بتواند هزینه‌های چایکاران را پوشش داده و بهای خرید تضمینی برگ سبز چای را نیز به‌موقع به دست این اقشار برساند و هزینه‌های جاری آن‌ها را نیز پوشش دهد./

M-960920-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید