Iranian Agriculture News Agency

امضای 22 تفاهم همکاری انتقال فناوری بین بخش خصوصی ایران و کره جنوبی/ شیلات، محیط زیست دریایی، زنبورداری و کودهای بیولوژیک از مفاد تفاهم نامه

22 تفاهم نامه همکاری مشترک انتقال فناوری بین شرکت های بخش خصوصی ایران و کره جنوبی در چهارمین نشست «به هم رسانی فناوری؛ محور بنگاه های کوچک و متوسط بین دوکشور امضا شد.

امضای 22 تفاهم همکاری انتقال فناوری بین بخش خصوصی ایران و کره جنوبی/ شیلات، محیط زیست دریایی، زنبورداری و کودهای بیولوژیک از مفاد تفاهم نامه

22 تفاهم نامه همکاری مشترک انتقال فناوری بین شرکت های بخش خصوصی ایران و کره جنوبی در چهارمین نشست «به هم رسانی فناوری؛ محور بنگاه های کوچک و متوسط بین دو کشور امضا شد.

به گزارش ایانا، این تفاهمنامه ها با حضور هشت بنگاه خارجی و 50 بنگاه داخلی در زمینه های مختلف از جمله تولید قطعات خودرو، عایق های حرارتی و برودتی، صفحه های خورشیدی و انرژی های نو، باتری های لیتیومی و موتورهای برقی به امضا رسید.

در آیین امضای این تفاهمنامه ها مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و رایزن اقتصادی کره جنوبی در تهران حضور داشتند.

در این مراسم مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: راه اندازی مراکز مبادله ای بین کشورهای مختلف تجربه ای بسیار خوب و انتخاب کره جنوبی نیز هوشمندانه بوده است

صادق نجفی اظهار کرد: امروز کره جنوبی با کمک بنگاه های کوچک و متوسط به یکی از 20 اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.

نجفی ادامه داد: بنگاه های ایرانی باید از این تجربه بنگاه های کره ای نهایت استفاده را ببرند؛ در این میان، وظیفه دولت بسترسازی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اولویت خود را پیوند دادن صنایع داخلی با بنگاه های متوسط و بزرگ و بازارهای خارجی و همچنین ارتقای فناوری و بهره وری این صنایع دانست و ادامه داد: باید ایران را از اقتصاد تک محصولی نجات داد که راهکار آن توسعه صنایع کوچک و متوسط است.

به گفته وی، باید از تجربه همکاری بخش خصوصی ایران و کره جنوبی برای توسعه تبادل تجربیات با سایر کشورهای هدف صادراتی مانند هند، ژاپن و ... استفاده کرد.

غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان نیز در این مراسم اظهار کرد: مرکز مبادله فناوری ایران وک ره جنوبی در راستای تفاهم نامه ای بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با وزارت بنگاه های کوچک و متوسط و استارتاپ های کره جنوبی ایجاد شده است که این امر در جریان سفر رییس جمهوری کره جنوبی به ایران تحقق یافت و اجرای موارد آن ادامه دارد به طوری که تاکنون 52 تفاهم نامه امضا رسیده و 10 مورد آن به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: سالانه 4 نشست فناورانه محور در راستای اجرای تفاهم نامه بین ایران و کره جنوبی برگزار می شود و هدف از این نشست ها خرید ماشین آلات نیست بلکه انتقال دانش و تکنولوژی بین صنایع کوچک و متوسط همچنین در این نشست گوآک جینگ هوآن رایزن اقتصادی سفارت کره جنوبی در ایران در حاشیه امضا 22 تفاهنامه فناوران محور بین بخش خصوصی دو کشور به سابقه 55 ساله بین دو کشور اشاره و اظهار کرد: اکنون شرایط برای توسعه این روابط بیش از گذشته فراهم است.

طی سه نشست های مشترک قبلی 55 تفاهم نامه همکاری های مشترک انتقال فناوری بین شرکت های بخش خصوصی دو کشور در زمینه قطعه سازی، شیلات و محیط زیست دریایی، زنبورداری، کودهای بیولوژیک، ریخته گری، نفت و گاز و ... امضا شده بود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید