Iranian Agriculture News Agency

کارشناس مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

تولید بیش از 36 هزار تن انواع گیاهان دارویی در اصفهان

بیش از 36 هزار و 296 تن انواع گیاهان دارویی در سال 95 از اراضی استان برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 96 افزایش داشته باشد.

تولید بیش از 36 هزار تن انواع گیاهان دارویی در اصفهان

بیش از 36 هزار و 296 تن انواع گیاهان دارویی در سال 95 از اراضی استان برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 96 افزایش داشته باشد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، کارشناس مدیریت باغبانی این سازمان درباره کشت گیاهان دارویی در استان اصفهان گفت: در سال 95 بیش از یک‌هزار و 328 هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت و در مجموع بیش از 36 هزار و 296 تن انواع گیاهان دارویی برداشت شد.

محسن شاطالبی افزود: از مهم‌ترین گیاهان دارویی کشت شده در سطح استان می‌توان به موسیر، آلوئه‌ورا، نعناع فلفلی، بابونه، کاسنی، گل گاوزبان، بادرنجبویه، زیره سبز و سیاه، اسطخودوس، کرفس و سایر محصولات اشاره کرد.

وی بیان کرد: استان اصفهان دارای ظرفیت‌های مناسبی جهت کشت انواع گیاهان دارویی است، این محصولات به‌دلیل ارزش اقتصادی می‌توانند درآمد مناسبی برای کشاورزان داشته باشند و با برنامه‌ریزی برای صادرات آن‌ها به‌طور قطع زمینه ارزآوری و ایجاد اشتغال مناسب برای بسیاری از جوانان فراهم خواهد شد، لذا توسعه کشت گیاهان دارویی با نیاز آبی پایین و مناسب برای صادرات از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان است.

شاطالبی در پایان تأکید کرد: خوشبختانه وضعیت کشت گیاهان دارویی در استان در سال 96 نیز مطلوب است به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت و میزان تولید این محصولات در مقایسه با سال 95 رشد خوبی داشته باشد. شایان ذکر است؛ در 12 ماه سال 95 بیش از چهار میلیون و 874 هزار کیلوگرم انواع گیاهان دارویی به ارزش بیش از 11 میلیون و 245 هزار دلار از استان اصفهان صادر شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید