Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد:

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در روستاها ضمانت اشتغال پایدار و دائم روستایی

صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از میزان بیکاری‌های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می‌کاهد و زمینه مناسبی برای توسعه مناطق روستایی را فراهم می‌آورد و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت‌های شغلی منجر خواهد شد.

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در روستاها ضمانت اشتغال پایدار و دائم روستایی

صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از میزان بیکاری‌های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می‌کاهد و زمینه مناسبی برای توسعه مناطق روستایی را فراهم می‌آورد و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت‌های شغلی منجر خواهد شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی را می‌توان از نقش‌های اصلی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی قلمداد کرد.

علیرضا طاقه‌باف افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری در بخش کشاورزی و تأثیر فراوان در افزایش صادرات غیرنفتی را از مزایای مهم صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و افزود: اشتغال مولد و پایدار در بخش کشاورزی با افزایش واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

وی صنایع تبدیلی را در کاهش ضایعات کشاورزی تأثیرگذار دانست و بیان کرد: کاهش ضایعات انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی با صنایع تبدیلی و تکمیلی امکان‌پذیر است.

طاقه‌باف با اشاره به مزایای افزایش واحدهای صنایع تبدیلی، ادامه داد: صنایع تبدیلی و تکمیلی و اقدامات پس از تولید محصولات کشاورزی به‌عنوان حلقه‌های نهایی در تکمیل زنجیره تولید محصولات و فرآورده‌های سالم کشاورزی نقش حیاتی و اساسی ایفا می‌کند.

وی تأکید کرد: صنایع تبدیلی به‌عنوان حلقه واسطه اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و اقتصاد مدرن و صنعتی، دارای نقش و جایگاه مهمی در افزایش کیفی محصولات کشاورزی و میزان ارزآوری از طریق صادرات و بهبود شرایط درآمدی تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد یادآور شد: صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث افزایش بهره‌‌وری تولید شده و درآمد خانوارهای روستایی را ارتقاء می‌دهد و همچنین زمینه‌ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی می‌شود.

طاقه‌باف با اشاره به ارزش افزوده حاصل از تولیدات صنایع تبدیلی، عنوان کرد: با توجه به این که بخشی از تولیدات و محصولات کشاورزی بر اثر عوامل گوناگون فیزیکی، شیمیایی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین پس از برداشت ضایع شده و از بین می‌رود، می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح برای توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، مقادیر انبوهی از این محصولات را در مراحل مختلف که زیان جبران‌ناپذیری به کشاورزان و اقتصاد کشور وارد می‌کند را به ارزش افزوده تبدیل کرد.

وی در پایان نیز اظهار کرد: این صنایع از میزان بیکاری‌های دائمی و فصلی در مناطق روستایی می‌کاهد و زمینه مناسبی برای توسعه مناطق روستایی را فراهم می‌آورد و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت‌های شغلی منجر خواهد شد و این مدیریت آمادگی و حمایت خود را جهت ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در مناطق روستایی به‌ویژه در مناطق محروم و غیربرخوردار اعلام می‌کند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید