Iranian Agriculture News Agency

با هدف مقابله با چالش های اساسی ناشی از تغییرات اقلیمی

اتحادیه اروپا و بنیاد بیل گیتس برای نوآوری در بخش کشاورزی متعهد شدند/ اختصاص بیش از 500 میلیون یورو برای تحقیق و نوآوری در بخش کشاورزی

اتحادیه اروپا همراه با بنیاد بیل و ملیندا گیتس متعهد شدند، بیش از 500 میلیون یورو طی سه سال آینده برای تحقیق و نوآوری در بخش کشاورزی اختصاص دهند.

اتحادیه اروپا و بنیاد بیل گیتس برای نوآوری در بخش کشاورزی متعهد شدند/ اختصاص بیش از 500 میلیون یورو برای تحقیق و نوآوری در بخش کشاورزی



اتحادیه اروپا همراه با بنیاد "بیل و ملیندا گیتس" متعهد شدند، بیش از 500 میلیون یورو طی سه سال آینده برای تحقیق و نوآوری در بخش کشاورزی اختصاص دهند.

به گزارش ایانا از " EURACTIV "، اتحادیه اروپا، که بزرگ ترین اهدا کننده کمک ها در زمینه توسعه و بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بزرگ ترین سازمان بشردوستانه در این زمینه به شمار می روند، قرار است با همکاری یکدیگر، طرحی مشترک را در کشورهای در حال توسعه، در زمینه نوآوری های تحقیقاتی ، فنی و سازمانی در بخش سیستم های کشاورزی و غذایی اجرا کنند.

هر دو طرف در نظر دارند که علم و نوآوری را برای رسیدگی به برخی از چالش های اساسی ناشی از تغییرات اقلیمی به کار گیرند. همچنین این طرح مشترک براساس نتایج توافقنامه پاریس و COP23 اخیر در بن در مورد نقش کشاورزی، در دستور کار تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد.

این درحالی است که در نشست "یک سیاره" ( One Planet ) که به میزبانی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، برگزار شد، بیل گیتس هم حضور داشت و مشاهده کرد که نزدیک به 200 دولت موافقت خود را برای متوقف ساختن استفاده از سوخت های فسیلی و محدود کردن گرمایش جهانی اعلام کردند.

GMOs یا تراریخته ها

باید اشاره کرد، از جمله نوآوری ها در کشاورزی استفاده از GMOs است. ببیل گیتس سال گذشته در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال، گفت :" GMO ها (تراریخته ها) برای آفریقا به خصوص در زمینه سازگاری یا تغییرات آب و هوایی، تحولات زیادی به وجود آورده است."

نون میمیکا، عضو کمیسیون اتحادیه اروپا در زمینه همکاری و توسعه بین المللی، گفت :"تاثیر تغییرات آب و هوایی برای کشورهای کمتر توسعه یافته بسیار مهم است، در حالی که رویدادهای شدید آب و هوایی می تواند باعث کاهش چشمگیر عملکرد و حتی قحطی شود."

رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون و بیل گیتس

در محل La Seine Musicale (مرکز هنری) نزدیک پاریس در تصویر دیده می شوند- 12دسامبر 2017


وی افزود:"بنابراین ما باید از تحقیقات و نوآوری های بیشتری برای مقابله با این چالش، بهبود کشاورزی و سیستم های تولید محصول حمایت کنیم. ما باید صندوق دولتی و خصوصی را برای تامین مالی این تحقیق بسیج کنیم."

این عضو کمیسیون اروپا با ابراز خشنودی از این ماموریت با همکاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس، گفت: "این مشارکت، نمونه ای عالی از همکاری است که می تواند اجرای توافقنامه پاریس را به پیش ببرد."

این درحالی است که، کمیسیون 270 میلیون یورو، طی سه سال آینده (2018-2020) به منظور تقویت و توسعه تحقیقات کشاورزی و مواد غذایی در برابر تغییرات آب و هوایی کمک خواهد کرد.

همچنین بنیاد بیل و ملیندا گیتس متعهد شد که 300 میلیون دلار در همین دوره (2020 تا 2018) در زمینه افزایش نوآوری های مربوط به تغییرات آب و هوا و تحقیق در زمینه کشاورزی اختصاص دهد.

با توجه به حجم چالش و نیاز به اقدام فوری، کمیسیون اروپا و بنیاد گیتس ، شناسایی درباره سرمایه گذاری های اولویتی را برای تحقق تحقیقات در زمینه استفاده، ارتقاء نوآوری در سیستم های کشاورزی و غذایی، آغاز کرده اند.


در عین حال، نسل دانش علمی و نوآوری های کاربردی شامل زراعت برای تولید اولیه، فناوری برای تمام مراحل فرآوری، سازماندهی کلی در طول زنجیره ارزش و تمرکز بر فعالیت های عمده برای افزایش اشتغال، امنیت غذایی و تغذیه خواهد بود.


آن ها همچنین در زمینه ارتقا ساختار و توسعه ظرفیت های تحقیقاتی ملی و منطقه ای نیز کار می کنند. این درحالی است که این تلاش ها همچنین دانش و شواهد مورد نیاز را برای سیاست ها و تصمیمات سرمایه گذاری افزایش می دهد.

همچنین این طرح، با هدف هماهنگی قوی تر استراتژی ها و ترویج اقدامات مشترک و به طور خاص براساس فعالیت های مشترک بین کشورهای عضو و همه شرکای علاقه مند انجام می شود به طوری که منابع مالی و تخصص انسانی را از طریق مکانیسم های نوآورانه ای که موجب افزایش پاسخ دهی می شود، به اشتراک گذارند.

لازم به یادآوری است که کار فنی بین کمیسیون، بنیاد بیل و ملیندا گیتس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سایر کشورها و شرکای علاقه مند عضو اتحادیه اروپا به منظور شناسایی اولویت ها و توسعه برنامه های بلند مدت ادامه می یابد.


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید