Iranian Agriculture News Agency

روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی جوابیه صادر کرد؛

1پاسخ به برخی شبهات درباره مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی کشاورزی

روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، در پی درج مصاحبه انجام شده این رسانه در تاریخ 9/3/91 با دکتر علی‌نقی سرپناه سرپرست سابق مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی به برخی شبهات مطرح شده از سوی وی پاسخ داد.

به گزارش ایانا، روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نمابری به خبرگزاری کشاورزی ایران، برخی از مطالب مطرح‌شده در خبری با عنوان " پرداخت پنج میلیارد تومان به روستازادگان" منتشر شده است، جوابیه‌ای به خبرگزاری کشاورزی فرستاده که به شرح ذیل می‌آید:

1- در خبر ادعا شده: رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت مقام معلم با اختصاص مبلغ پنج میلیارد تومان به روستازادگان و کشاورزان برای آموزش‌های علمی کاربردی موافقت کردند. که مستندات و دستور کتبی در خصوص این موضوع تاکنون ارائه نشده است.

2- در خبر ادعا شده است: وزیر جهاد کشاورزی نیز با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر موافقت کردند که موافقت وزیر به این امر در مورخه 23/9/89 در هماش نامه رئیس وقت مؤسسه انجام گرفته است که موضوع از طریق معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و این مبلغ در جلسه کمیته خاص هیئت وزیران به تصویب رسیده که مبلغ مذکور در سال 90 محقق نشد که البته موضوع برای سال 91 در حال پیگیری است.

3- ادعا شده: برای نخستین‌بار مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی رشته‌های کاردانی فنی حرفه‌ای و کارشناسی فنی حرفه‌ای را به رشته‌های خود اضافه کرده است. به استحضار می‌رساند مقرر شده؛ دانشگاه جامع علمی کاربردی به استناد آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری مصوبه مورخ 15/8/90 به شماره 162733/ت 47334 هـ، نسبت به بازنگری نظام علمی کاربردی و تغییر آن به نظام فنی حرفه‌ای اقدام کند و در همین راستا تمامی مؤسسات آموزش عالی موظف شدند در مرحله نخست نسبت به تغییر عناوین رشته‌های خود (دوره‌های کاردانی علمی کاربردی به کاردانی فنی و کارشناسی علمی کاربردی به مهندسی فناوری) و در مرحله دوم نسبت به بازنگری و محتوی دروس به منظور تطابق سرفصل‌های آن با نظام جدید اقدام کنند. با توجه به موارد مطرح شده اضافه شدن رشته‌های جدید صحیح نیست.

4- پیگیری تصویب رشته‌های کارشناسی ارشد علمی کاربردی یا مهندسی فناوری ارشد در تاریخ 12/12/85 در دستور کار مؤسسه قرار گرفت که در خردادماه سال 90 اولین رشته مهندسی فناوری ارشد دامپروری ارگانیک مورد تصویب کمیته شورای گسترش علمی کاربردی وزارت علوم تحقیقات و فناوری رسید و اجرای آن در همان ماه به مؤسسه ابلاغ شد.

5- در خبر ادعا شده است که پذیرش دانشجویان دکترا از بهمن ماه سال جاری در مؤسسه انجام خواهد شد. به استحضار می‌رساند، پذیرش دانشجو برای دوره‌های دکترا در دانشگاه جامع علمی کاربردی در ابتدای مرحله تدوین و طراحی نظام آن است و پذیرش باید بر اساس مصوبات دانشگاه مذکور انجام شود که هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر اجرای دوره‌های دکترا از سوی آن دانشگاه تاکنون صادر نشده است.

6- در خبر آمده است که طی 9 ماه (سرپرستی ایشان) مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی تحقق عملکردی معادل 17 سال داشته است. همان‌گونه که مستحضرید برای ارائه عملکرد شاخص‌هایی وجود دارد که باید به آنها استناد شود. بررسی‌ها و مستندات موجود نشان می‌دهد در زمان 9 ماهه تصدی مسئولیت سرپرست سابق مؤسسه در مقایسه با 17 سال گذشته در بسیاری از شاخص‌های عملکردی متأسفانه افت شدیدی حاصل شده است و قطعاً یکی از دلایل جابه‌جایی سرپرست مؤسسه نیز همین بوده است./

A-910331-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید