Iranian Agriculture News Agency

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به ایانا خبر داد:

طرح ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی در دست نمایندگان مجلس/ 22 کشور جهان خریدار محصولات سالم ایرانی

بودجه 35 میلیارد تومانی برای اجرای طرح ارتقاء سلامت در بودجه سال 97 برای تصویب به توجه ویژه نمایندگان مجلس نیاز دارد.

طرح ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی در دست نمایندگان مجلس/ 22 کشور جهان خریدار محصولات سالم ایرانی

بودجه 35 میلیارد تومانی برای اجرای طرح ارتقاء سلامت در بودجه سال 97 برای تصویب به توجه ویژه نمایندگان مجلس نیاز دارد.

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره طرح ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی برای هشت محصول مهم گفت: با کمک شورای سلامت، طرح ارتقاء سلامت برای هشت محصول مهم کشاورزی مصوب شد و برای هیأت‌رئیسه مجلس نیز فرستاده شد که امیدواریم پس از بررسی به تصویب رسیده و با اختصاص بودجه مورد نیاز اجرایی شود.

محسن عصار افزود: تمامی زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح آماده شده است که امیدوایم هرچه سریع‌تر وارد فاز اجرایی شود.

وی بیان کرد: آموزش پنج‌هزار نفر از کارشناسان کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و سایر کارشناسان مربوطه ازجمله مواردی است که برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است که هرچه سریع‌تر می‌تواند با اختصاص بودجه اجرایی شود.

عصار ادامه داد: این طرح می‌تواند کد 16 رقمی را برای محصولات کشاورزی صادر کرده و محصولات استراتژیک را دارای گواهی سلامت کند.

وی عنوان کرد: از آنجا که در تمامی احکام برنامه‌های توسعه‌ای، مسئله درمان و سلامت محصولات کشاورزی مدنظر قرار گرفته و در برنامه امنیت غذایی نیز وزیر جهاد کشاورزی بر این مسئله تأکید دارد، بنابراین امید می‌رود که نمایندگان مجلس نیز به این مسئله دقت نظر بیشتری داشته باشند.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


طرح ارتقاء سلامت به 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مسئول کلینیک‌های گیاه‌پزشکی کشور یادآور شد: رقم 35 میلیارد تومان برای آغاز این طرح پیش‌بینی شده است که این رقم می‌تواند در قالب طرحی سه ساله، پنج میلیون تن از هشت محصول مشخص‌شده را پوشش دهد که بدین‌ترتیب در سال سوم مقدار محصولات به 21 میلیون تن خواهد رسید و در سال‌های بعدی این مقدار افزایش یافته و 35 میلیون تن از 15 محصول کشاورزی تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

عصار تأکید کرد: کد QRS که امکان ردیابی را برای مشتریان فراهم می‌کند نیز از مواردی است که در این طرح گنجانده شده است.

وی خاطرنشان ساخت: با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها خواهیم توانست محصولات کشاورزی سالم را به بوفه مدارس، سلف‌های دانشجویی و خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز استراتژیک وارد کنیم.

عصار اضافه کرد: تولید محصولات دارای کد استاندارد 16 رقمی در 22 کشور جهان خریدار دارد که امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم با نصب برچسب‌های لازم چنین محصولاتی را در کشور تولید کنیم.

به گفته وی، اقداماتی که باعث شود یک تومان از آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی کاهش یابد، یک‌هزار تومان در هزینه‌های درمان صرفه‌جویی می‌کند.

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در پایان اظهار کرد: طرح ارتقاء سلامت در یکی از بندهای بودجه سال 97 دیده شده است که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس مراحل تصویب آن به سرعت انجامن شود./

M-960925-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید