Iranian Agriculture News Agency

نظرسنجی‌ها در پی رکود قیمت محصولات کشاورزی در آمریکا نشان می‌دهد

کشاورزان افسرده، در معرض بیشتر خطر خودکشی/ افزایش 90 درصدی احتمال افسردگی با قرارگرفتن در معرض آفت‌کش‌ها/ ایجاد خط تلفن 24 ساعته برای کمک به کشاورزان

کشاورزان ایالات متحده به‌طور فزاینده‌ای از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند و در معرض خطر ابتلا به خودکشی قرار می‌گیرند؛ چراکه قیمت محصولات طی دو سال گذشته در رکود بوده است.

کشاورزان افسرده، در معرض بیشتر خطر خودکشی/ افزایش 90 درصدی احتمال افسردگی با قرارگرفتن در معرض آفت‌کش‌ها/ ایجاد خط تلفن 24 ساعته برای کمک به کشاورزان




کشاورزان ایالات متحده به طور فزاینده ای از افسردگی و اضطراب رنج می برند و در معرض خطر ابتلا به خودکشی قرار می گیرند؛ چراکه قیمت محصولات طی دو سال گذشته در رکود بوده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از " Health Medicine Network "، طبق آخرین اطلاعات از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، کشاورزان روستایی، ماهیگیران و جنگلداران بیشترین گروه هایی هستند که در سال 2012 خود کشی کرده اند.

این درحالی است که قیمت محصولات اصلی ایالات متحده آمریکا - از جمله ذرت، سویا و گندم - در بهترین حالت برای دو سال گذشته در رکود بوده و از اواسط سال 2012 به تدریج کاهش یافته است.

تحقیقات نشان می دهد که ارتباط نزدیکی بین میزان سلامت روان کشاورزان و قیمت محصولات کشاورزی که در مزرعه تولید می شوند، وجود دارد. به تازگی یک نظرسنجی در مینه سوتا نشان داد که افرادی که با کشاورزان کار می کردند، علائم افزایش اضطراب و افسردگی در آن ها دیده شد.

از سوی دیگر، کاهش قیمت محصولات کشاورزی، باعث شده تا کشاورزان در ایالات متحده به طور فزاینده ای مبتلا به افسردگی، اضطراب شوند و این مساله به نوبه ی خود، خودکشی را در میان آن ها افزایش می دهد.

به این نکته باید اشاره کرد، ایالت های مهم تولید کننده کشاورزی از جمله نبراسکا، مینه سوتا و ویسکانسین، برنامه های خود را برای حمایت از سلامت روان کشاورزان، آغاز کرده اند.


اوایل سال جاری، دپارتمان کشاورزی مینه سوتا، میزان افسردگی و اضطراب را در میان اغلب کسانی که با کشاورزان درارتباط بودند - بررسی کرد.

پاسخ دهندگان این نظرسنجی، در مورد تنش های مالی کشاورزانی که با آن ها همکاری می کردند، موافق بودند و 80 درصد آن ها گفتند که کشاورزان به شدت تحت فشار هستند. اکثریت نیز گزارش دادند افزایش اضطراب و نگرانی در مورد آنچه که در مزارع شان اتفاق می افتد، یا زمانی که بخواهند بازنشسته شوند، وجود دارد.

در همین راستا، دپارتمان کشاورزی ایالت به عنوان بخشی از تلاش خود برای پاسخ دادن به این نگرانی ها، یک خط تلفن 24 ساعته برای کمک به کشاورزان ایجاد کرده است.

البته این پدیده تنها مربوط به مینه سوتا نیست. در ماه مه، دانشگاه آیوا نتایج یافته های خود را در مورد میزان خودکشی و قتل در میان کشاورزان ایالات متحده منتشر کرد.

محققان دریافتند که 230 کشاورز بین سال های 1992 تا 2010 خودکشی کردند. محققان خاطرنشان کردند که این میزان خودکشی در سال های اخیر با دهه 1980 قابل مقایسه نیست، اما برخی از علل ریشه ای نیز ممکن است مشابه باشند.

برخی معتقدند طی این دهه، ارزش زمین های مزرعه کاهش یافته و حقوق مناطق روستایی آمریکا سلب شده است.

این در حالی است که ارزش ذرت، گندم، سویا و دیگر محصولات در نوسان است و میزان اضطراب در مقایسه با دهه 1980 دوباره ظهور کرده است .

محققان بر این باورند که علاوه بر نگرانی های مالی، انزوای نسبی فیزیکی و فرهنگی کشاورزان آمریکایی به آسیب پذیری و و خودکشی آن ها کمک می کند.

در عین حال، در سال های اخیر، تحقیقات همچنین ارتباط آفت کش ها را که معمولا توسط کشاورزان استفاده می شود با افسردگی مرتبط می داند.

مطالعات گسترده 2014 از سوی موسسه ملی بهداشت و دانشگاه چپل هیل کارولینای شمالی نشان داد که قرار گرفتن در معرض شماری از آفت کش ها احتمال افسردگی را تا 90 درصد، افزایش می دهد.

گفتنی است، همچون مینه سوتا، در ویسکانسین و نبراسکا خطوط 24 ساعته ایجاد شده است. همچنین اداره خدمات و منابع بهداشت آمریکا از نظر مالی، (شبکه خدمات بهداشتی) Agrisafe و مرکز اطلاعات بهداشت روستایی ( Rural Health Information (RHI) )، که هر دو خدمات را برای سلامت روان ارائه می دهند، حمایت می کند.

اما خطوط ویژه RHI Hub ، که در هفت ایالت فعال بود، دیگر وجود ندارد و با توجه به سایت RHI ، این امر به دلیل، برخوردارنبودن از استراتژی مالی پایدار بوده و از سویی همچنان هیچ برنامه ای در زمینه بهداشت روان به طور خاص برای کشاورزان اختصاص ندارد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید