Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت روز جهانی غذا با شعار «تغییر آینده مهاجرت: سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی»

کودک ایرانی برنده مقام اول مسابقه نقاشی فائو شد

کودک 8 ساله ایرانی، موفق به کسب مقام اول مسابقه نقاشی فائو به مناسبت روز جهانی غذا 2017 با شعار «تغییر آینده مهاجرت: سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی» شد.

کودک ایرانی برنده مقام اول مسابقه نقاشی فائو شد

سهیل احمدپور، کودک 8 ساله ایرانی، موفق به کسب مقام اول مسابقه نقاشی فائو به مناسبت روز جهانی غذا 2017 با شعار «تغییر آینده مهاجرت: سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی» شد.

به گزارش ایانا از دفتر نمایندگی فائو در ایران، این سازمان در تیرماه سال جاری از کودکان و نوجوانان خلاق سراسر جهان در حوزه نقاشی، گرافیک و ویدئو دعوت کرد تا در مسابقه بین المللی طراحی پوستر و ویدئوی روز جهانی غذا در سال 2017 شرکت کنند.

این مسابقه در چهار رده سنی برگزار شده و نقاشی سهیل احمد پور با عنوان «سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی» توانست در رده سنی 5 تا 8 سال مقام اول را کسب کند. این نقاشی نمایانگر زندگی روستایی فعال و پرجنب و جوشی است که در آن مردان و زنان در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند تا با بهره‌وری از زمین، آب و خاک نیازهای خود را تأمین کرده و محصولاتشان را به مناطق دیگر ارسال کنند.

شرکت کنندگانی از بلاروس، سریلانکا، فیلیپین، هند، ویتنام، مجارستان، تایلند، اندونزی و برزیل توانستند مقام‌های اول تا سوم را در سایر رده‌های سنی به دست آورند. برای مشاهده نقاشی‌ها می‌توانید به لینک http://www.fao.org/world-food-day/2017/contest/poster/en/ مراجعه کنید.

بر اساس اطلاعات موجود، در سال 2015، از هر هفت نفر یک نفر مهاجر بود. در چند سال اخیر، تعداد افراد مهاجر در سراسر جهان شاهد افزایش چشمگیری بوده است. بخش اعظم مهاجرین دارای سنین پایینی بوده و در حدود یک سوم آن ها بین 15 تا 34 ساله هستند.

در سال 2015، در حدود 240 میلیون مهاجر بین‌المللی در جهان وجود داشتند، در حالی که در سال 2013 در حدود 760 میلیون نفر نیز در داخل مرزهای کشور خودشان جابجا شدند.

فائو به منظور الهام بخشی بهتر به افکار نوجوانان، گروهی را به رهبری لورنزو ترانرا، تصویرگر و طراح برجسته ایتالیایی، به خلق کتاب تصویر اختصاص داده است. در کتاب سال 2017 راه‌حل‌هایی ارائه شده است تا این مهاجرین گزینه‌هایی برای ماندن در خانه‌های خودشان داشته باشند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید