Iranian Agriculture News Agency

افزایش 25 درصدی تولید جو/ تولید 800 هزار تن گندم در خراسان رضوی

افزایش 25 درصدی تولید جو/ تولید 800 هزار تن گندم در خراسان رضوی
افزایش 25 درصدی تولید جو/ تولید 800 هزار تن گندم در خراسان رضوی

طی سال جاری 800 هزار تن گندم در خراسان رضوی برداشت می‌شود که 600 هزار تن آن مازاد بر نیاز کشاورزان است.

مدیر زراعت خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: با توجه به وضعیت بارندگی مطلوب، گزارش شده تولیدات کشاورزی استان از رشد قابل توجهی برخوردار بود.

محمد صبور افزود: امسال بیش از 800 هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود که 600 هزار تن آن مازاد بر نیاز کشاورزان است که شرکت غله، سیلوهای بخش خصوصی و کارخانه‌های آرد از خریداران عمده آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: تولید جو استان نیز نسبت به سال زراعی گذشته افزایش 25 درصدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود 420 هزار تن جو آبی و دیم در استان برداشت شود.

صبور ادامه داد: به‌دلیل زیاد بودن دام و طیور استان و قیمت پایین گندم و قیمت بالای علوفه بخش زیادی از گندم صرف خوراک دام و طیور می‌شود که باید برای حل این مشکل واردات خوراک دام و طیور افزایش یابد.

وی تصریح کرد: تولیدات حبوبات استان نیز وضعیت مناسبی دارد، از سطح زیر کشت 14 هزار هکتار پیش‌بینی می‌شود شش هزار و 300 تن انواع حبوبات برداشت شود.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: به‌دلیل قیمت پایین گندم و ندادن بذر و کود یارانه‌ای و مقرون به صرفه نبودن آن برای کشاورزان، 10 درصد سطح زیر کشت گندم کاهش یافته است./

خبرنگار: فرید مرادی

A-910402-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید