Iranian Agriculture News Agency

رشد سریع بازار هوش مصنوعی در بخش کشاورزی تا سال 2025/ ارزش جهانی 2.6 میلیارد دلاری

انتظار می‌رود که هوش مصنوعی در بخش کشاورزی به‌طور سریعی رشد کند و تا سال 2025 به ارزش جهانی 2.6 میلیارد دلار برسد.

انتظار می رود که هوش مصنوعی در بخش کشاورزی به طور سریعی رشد کند و تا سال 2025 به ارزش جهانی 2.6 میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از " farminguk "، براساس گزارش تحقیقاتی جدید با عنوان " پیش بینی هوش مصنوعی در بازار کشاورزی تا سال 2025 " (1)، انتظار می رود که بازار با 22.5 درصد افزایش ، از 518.7 میلیون دلار در سال 2017 به ، 2.6 میلیارد دلار تاسال 2025 برسد.

درحالی که کشاورزی، از صنایع عمده دیجیتال در جهان است، پیش بینی می شود که در این زمینه از طریق اطلاعات دیجیتال، کشاورزی رباتیک و شرکت های تحلیلی ، تحول و رشد در آن پدید آید.

رشد سریع هوش مصنوعی در بازار کشاورزی به عوامل مختلفی از قبیل تقاضای رو به رشد تولید محصولات کشاورزی به دلیل افزایش جمعیت، افزایش استفاده از سیستم های مدیریت اطلاعات و تکنولوژی های پیشرفته جدید برای بهبود بهره وری محصول وابسته است.

همچنین راه حل های مبتنی بر یادگیری ماشین (2)، به طور قابل ملاحظه ای توسط سازمان های کشاورزی و کشاورزان به منظور افزایش بهره وری مزرعه و ایجاد رقایت در عملیات تجاری استفاده می شود.

علاوه بر این، در سال های آینده، انتظار می رود که استفاده از یادگیری ماشین و بینایی کامپیوتری (3) در شیوه های مختلف کشاورزی افزایش یابد.

یادگیری ماشین

پیش بینی می شود که در میان فناوری های مختلف، فناوری یادگیری ماشین، پیشرو در بازار هوش مصنوعی در بخش کشاورزی در طول دوره پیش بینی شده باشد.

این درحالی است که پذیرش فزاینده تکنولوژی یادگیری ماشین توسط کشاورزان در سراسر جهان عامل اصلی افزایش تقاضا برای این فناوری در صنعت کشاورزی است. در عین حال، یادگیری ماشین اجازه می دهد تا کشاورزان و کسب و کارهای کشاورزی بر اساس یافته ها در زمان واقعی ، تصمیم گیری های مناسب را اتخاذ کنند.

همچنین عوامل اصلی رونق رشد هوش مصنوعی در بازار کشاورزی ، استفاده از اپلیکیشن های کشاورزی دقیق است که به دلیل توجه بیشتر به بهره وری مزرعه و با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به بهبود کیفیت مواد غذایی انجام می شود. به طوری که فناوری های کشاورزی دقیق کمک می کند تا فعالیت های کشاورزی سنتی کارآمد تر و قابل پیش بینی تر شود.

از سوی دیگر، افزایش استفاده وپذیرش ربات های کشاورزی در برنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها) کشاورزی برای افزایش بهره وری و نظارت بر سلامتی محصولات کشاورزی عامل اصلی تقاضا برای هوش مصنوعی در زمینه برنامه های کاربردی کشاورزی دقیق است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:


2- Machine learning : یادگیری ماشین، به عنوان یکی از شاخه‌های وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوه‌ها و الگوریتم‌هایی می‌پردازد که بر اساس آن ها رایانه‌ها و سامانه‌ها توانایی یادگیری پیدا می‌کنند.

3- computer visio : بینایی کامپیوتر یا بینایی ماشین ، یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است که شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آن‌ها است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید