Iranian Agriculture News Agency

نایب‌رئیس فدراسیون واردات ایران در گفت‌وگو با ایانا:

قیمت کنجاله سویا متعادل شد/ افزایش قیمت نهاده‌ها پایان سال میلادی ارتباطی به ندارد

با وجود بیشتر کنجاله سویا در بازار داخلی، قیمت این نهاده به وضعیت تعادل رسید.

با وجود بیشتر کنجاله سویا در بازار داخلی، قیمت این نهاده به وضعیت تعادل رسید.

نایب‌رئیس فدراسیون واردات ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از تعادل قیمت نهاده‌های وارداتی خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت کنجاله سویا در وضعیت متعادلی قرار دارد و با وجود آنکه قیمت‌های جهانی همچنان رو به افزایش است، قیمت این نهاده به‌طور متوسط یک‌هزار و 800 تومان در بازار است.

حمید ورناصری افزود: طی روزهای اخیر به‌دلیل بالا رفتن قیمت‌های جهانی، شاهد افزایش قیمت نهاده‌های کنجاله سویا، جو و ذرت در بازار داخلی بودیم که نمی‌توان جلوی این تغییرات را گرفت.

وی بیان کرد: قیمت‌های داخلی تابعی از قیمت‌های جهانی، برابری نرخ دلار به یورو و افزایش قیمت دلار است و ربطی به پایان سال میلادی ندارد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

نایب‌رئیس فدراسیون واردات ایران ادامه داد: در حال حاضر بازار داخلی نهاده‌ها در برخی حوزه‌ها متعادل است و مشکل خاصی نداریم.

ورناصری عنوان کرد: با ورود کنجاله سویا توانستیم قیمت‌ها را متعادل کنیم و اعتقاد دارم که با ورود بیشتر جو و ذرت در بازار داخلی توسط شرکت پشتیبانی امور دام بخش اعظمی از افزایش قیمت‌های فعلی مرتفع می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت:‌ در حال حاضر واردات مواد ژنتیکی، کنجاله سویا و سایر نهاده‌های مورد نیاز در شرایط طبیعی قرار دارد و هیچ افزایش قیمتی در این حوزه را شاهد نیستیم./

M-960928-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید