Iranian Agriculture News Agency

با هدف کاهش آلودگی محیط زیست

بزرگ‌ترین پروژه تولید سوخت زیستی چین کلید خورد/ کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از سوزاندن کاه‌های زراعی

پروژه تولید سوخت زیستی (biomass fuel) شرکت چینی Zhanjiang Sovren Biomass Co، بزرگ‌ترین در نوع خود در کشور است که سوم دسامبر در شهر Baisha کلید خورد و انتظار می‌رود که سالانه 100 هزار تن سوخت تولید کند.

بزرگ‌ترین پروژه تولید سوخت زیستی چین کلید خورد/ کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از سوزاندن کاه‌های زراعی
پروژه تولید سوخت زیستی (biomass fuel ) شرکت چینی Zhanjiang Sovren Biomass Co.، بزرگترین در نوع خود در کشور است ، که سوم دسامبر در شهر Baisha (1) کلید خورد و انتظار می رود که سالانه 100 هزار تن سوخت تولید کند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از " چاینا دیلی "، این کارخانه توسط شرکت Sovran Environment & Energy Corp سرمایه گذاری شده و شامل تیمی از دانشجویان بازگشتی از انگلیس و استرالیا و همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه های معتبر چین است.

این درحالی است که آن ها یک کارخانه قدیمی را بازسازی کرده و امکانات موجود را به منظور کاهش هزینه ها ارتقا دادند. به گفته سرپرست پروژه، چن ژاجی، سرمایه گذاری اولیه چهار برابر بیشتر از زمانی بود که شرکت تصمیم به ساخت کارخانه جدید کرد.

به طوری که، این کارخانه ، ضایعات بخش های جنگلداری و کشاورزی مانند باگاس ( باگاس:تفاله‌ای است که پس از استخراج شکر از نیشکر، به دست می آید ) که از پالایشگاه های شکر، تراشه چوب از کارخانه های چوب و نی از مزارع برنج، به دست می آید، را پس از شکستن، خشک کردن، فشرده سازی و قالب گیری، به سوخت زیستی تبدیل می کند و پس از آن محصولات نهایی به نیروگاه های زیست توده در گوانگدونگ، هینان، کره جنوبی و بلژیک ارسال می شود.

این درحالی است که اکثر دیگ های بخار زغال سنگ در کشور ارتقاء یافته اند و از انرژی پاک مانند سوخت طبیعی یا سوخت زیستی استفاده می کنند. همچنین، با راه اندازی این پروژه، عرضه سوخت به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

به این نکته باید اشاره کرد، ژانژیانگ ( Zhanjiang ) یک شهر بزرگ کشاورزی است و این پروژه نه تنها به کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از سوزاندن کاه های زراعی کمک می کند، بلکه باعث ایجاد شغل برای کارگران محلی و افزایش درآمد آن ها خواهد شد.

به گفته چن ژاجی ، شرکت Sovren قصد دارد ارزش تولید سالیانه خود را با تغییر، خرید و یا ساخت کارخانه های جدید به یک میلیون تن در طول برنامه پنج ساله (2016-2020) برساند. در عین حال، شرکت های بزرگ سرمایه گذاری برای حمایت مالی در راستای توسعه مرحله بعدی پروژه ، با شرکت در ارتباط هستند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- باشِه (به لاتین: ( Baisha, Taishan یک شهرک در جمهوری خلق چین است که در تایشان واقع شده‌است. این شهر یکی از معدود مناطق شمال استان گوانگدونگ است که در آن معادنی کمیاب و قابل استخراج وجود دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید