Iranian Agriculture News Agency

سفیر ایران در اوکراین خبر داد:

اجاره زمین‌های کشاورزی در اوکراین در آینده‌ نزدیک با همکاری جهاد سبز/ ۲۶ درصد خاک سیاه جهان در اختیار اوکراین است

سفیر اوکراین از نهایی شدن اقدامات شرکت جهاد سبز برای اجاره زمین‌های کشاورزی در اوکراین خبر داد.

اجاره زمین‌های کشاورزی در اوکراین در آینده‌ نزدیک با همکاری جهاد سبز/ ۲۶ درصد خاک سیاه جهان در اختیار اوکراین است
سفیر اوکراین از نهایی شدن اقدامات شرکت جهاد سبز برای اجاره زمین‌های کشاورزی در اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از باشگاه کشاورزی فراسرزمینی، سفیر ایران در اوکراین در ارتباط با کشاورزی فراسرزمینی در این کشور، گفت: با عنایت به سیاست‌های دولت در رابطه با کشاورزی فرا سرزمینی و از طرفی با توجه به وجود زمین‌های حاصل‌خیز و شرایط مناسب برای کشت در اوکراین از ۳ سال پیش این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و تلاش‌های نمایندگی معطوف به‌ همکاری، همراهی و حمایت همه جانبه از شرکت‌ها، مؤسسات و هیأت‌های اعزامی کشورمان (که با عنوان موضوع کشاورزی فراسرزمینی به اوکراین سفر کردند) بوده است.

محمد بهشتی منفرد، با اشاره به وضعیت مطلوب اقلیم اوکراین افزود: این کشور بارندگی زیادی نسبت به ایران دارد و از نیروی کار نسبتا ارزانی برخوردار است. همچنین مکانیزه بودن سیستم کشاورزی و کمترین نیاز به نیروی انسانی، ارگانیک بودن محصولات تولیدی، هوای سالم و داشتن ۲۶ درصد خاک سیاه جهان از دیگر مزایای این کشور به شمار می‌رود.


به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی بارهـا افراد و هیأت‌ها از جمله مدیران مؤسسات جهاد استقلال و جهاد سبز را جهت بررسی، تصمیم گیری و به سرانجام رساندن مـوضـوع کشاورزی فراسرزمینی به اوکراین اعزام کرده است. در این میـان، سـفـارت همـه تـلاش‌های خود را بــرای مـوفقیت سـفـر و مـذاکرات هیأت‌های اعــزامی (‌تنظیم مـلاقات با مسئولان ذی‌ربط اوکرایـنی، حضور در مذاکرات‌، بازدید از سایت‌های مورد نظر) به کار گرفته است‌. در همه موارد، در کنار سایر تلاش‌های صورت گرفته، تسهیلات لازم کنسولی نیز از سوی نمایندگی برای هیأت‌های اعزامی فراهم شده است.

بهشتی منفرد عنوان کرد: به منظور فراهم کردن بستر قانونی لازم برای همکاری در حوزه کشاورزی و از جمله کشاورزی فراسرزمینی در پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک در تهران در اسفندماه ۱۳۹۴، موضوع همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور در بند (۱‌) یادداشت تفاهم اجلاس کمیسیون مشترک درج شد.

سفیر ایران در اوکراین تاکید کرد: تاکنون هیأت‌های متعددی از سوی اتاق‌های بازرگانی البرز، اصفهان و‌… برای بررسی کشاورزی فراسرزمینی به اوکراین سفر کرده‌اند.
وی در پایان گفت: در این میان شرکت جهاد سبز اقداماتی را برای اجاره زمین‌های کشاورزی در اوکراین به عمل آورده که موضوع در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید