Iranian Agriculture News Agency

نگاهی به بازار جهانی محصولات شیمیایی کشاورزی برای دوره 2017-2021/ چشم‌انداز رقابتی با فروشندگان کلیدی/ انواع جدید علف‌کش‌ها توسعه می‌یابد

طبق گزارش تحقیقات بازار Technavio، پیش‌بینی می‌شود که در دوره 2017-2021، بازار جهانی محصولات شیمایی کشاورزی (agrochemicals) با رشد مرکب سالانه (CAGR) بیش از سه درصد همراه باشد.

نگاهی به بازار جهانی محصولات شیمیایی کشاورزی برای دوره 2017-2021/ چشم‌انداز رقابتی با فروشندگان کلیدی/ انواع جدید علف‌کش‌ها توسعه می‌یابد

طبق گزارش تحقیقات بازار Technavio ، پیش بینی می شود که در دوره 2017-2021، بازار جهانی محصولات شیمایی کشاورزی ( agrochemicals ) با رشد مرکب سالانه ( CAGR ) بیش از 3 درصد همراه باشد.

به گزارش ایانا از " technavio " استفاده روزافزون از علف کش ها یکی از محرک های اصلی بازار تا پایان سال 2021 است. همچنین انتظار می رود که با تقاضای روزافزون برای علف کش های مؤثر و سازگار با محیط زیست منجر به توسعه انواع جدید علف کش ها شود. این درحالی است که علف کش های جدید برای محصولات مختلف از قبیل غلات، دانه ها، میوه ها، سبزیجات، دانه های روغنی حبوبات استفاده و در طی یک دوره کوتاه پس از مصرف تجزیه می شوند.

افزایش آگاهی در مورد مزایای سلامت میوه ها و سبزیجات سبب افزایش استفاده از برنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها) کشاورزی در این زمینه می شود. در حالی که Levstar و Envy علف کش هایی هستند که به تازگی توسط Dow Chemical (1) عرضه شده اند. Levstar با هدف حفاظت از علف های هرز مانند charlock (2)، Chickweed (نوعی علف هرز در چمن زار ها و باغات رشد می کند) و علف های هرز دائمی ساخته شده است. در عین حال، برای محافظت از گیاهان مراتع به علف کش هایی نظیر Envy نیازاست تا گیاهان را از کمبود مواد مغذی محافظت کند.

افزون بر این، محبوبیت فزاینده علف کش های زیستی برای کنترل علف های هرز مقاوم در برابر علف کش های شیمیایی باعث افزایش رشد بازار محصولات شیمیایی کشاورزی می شود.

همچنین پیاده سازی مدیریت یکپارچه آفات
IPM) ) (3)، به عنوان یک روش جدید حفاظت از محصولات، یکی از رویکردهای اصلی است که در سال های آتی در بازار محصولات زراعتی ارایه خواهد شد. IPM ، یک روش پیشگیری است که شامل مقاومت سیستمیک و طراحی عملی مناسب برای ایجاد یک محیط غیرفعال برای آفات است. همچنین روش IPM به دلیل داشتن یکپارچگی روش های کنترل چندگانه شامل بازرسی، نظارت و گزارش دهی است. از سویی، این روش شامل استفاده از سموم دفع آفات است که برای یک دوره حیات آفات موثر خواهد بود.

چشم انداز رقابتی و فروشندگان کلیدی

بازار محصولات شمیایی کشاورزی با حضور شماری از بازیکنان بزرگ جهانی و منطقه ای شناخته می شود. این فروشندگان به طور فزاینده در زمینه هایی مانند تکنولوژی، ویژگی ها، قیمت، کیفیت و هزینه رقابت می کنند. از سویی، این بازار بسیار رقابتی است و تحت تأثیر فروشندگان بزرگی قرار دارد که دارای امکانات تولیدی فراوان و حضور گسترده جغرافیایی هستند.

از فروشندگان کلیدی در این بازار می توان به Agrium ؛ بایر( Bayer ) ؛ DuPont ؛ Syngenta و Yara اشاره کرد. هجنین برخی فروشندگان برجسته در بازار شامل BASF ، DOW Agrosciences ، Israel Chemicals هستند.

ارزیابی بازار براساس نوع محصول شیمیایی کشاورزی

از جمله این محصولات می توان به آفت کش ها و کودها اشاره کرد. از آنجایی که کشورهایی مانند چین، عربستان سعودی و آفریقا به کودهای فسفاته مصنوعی بسیار وابسته هستند، بخش کودهای تولید شده حداکثر سهم بازار را در سال 2016 به خود اختصاص داد. همچنین مراکش، چین و عربستان سعودی در تولید اسید فسفریک ( phosphoric acid ) نقش زیادی دارند. درحالی که کشورهایی نظیر کانادا، روسیه، ترکمنستان و بلاروس در حوزه پتانسیل پتاسیم برای برآوردن تقاضای روزافزون کودهای مصنوعی و کودهای زیستی نقش دارند.

باید اشاره کرد که کشاورزی یکی از بزرگترین صنایع در آسیا- اقیانوسیه ( APAC ( است، چراکه منطقه دارای زمین های گسترده کشاورزی و باروری مناسب خاک است. به طوری که تقاضای رو به رشد برای دانه های خوراکی و افزایش جمعیت باعث افزایش رشد بازار در این منطقه خواهد شد. افزون بر این، افزایش روش های مدرن کشاورزی در منطقه نیز سبب رشد بازار می شود، و افزایش مصرف آفت کش ها را درپی دارد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- شرکت شیمیایی Dow Chemical ، یک شرکت شیمیایی چند ملیتی آمریکایی است که در سال 1897 تاسیس شد و مقر آن در میدلند، میشیگان آمریکا قرار دارد.

2- خردل وحشى به دلیل داشتن ریشه هاى گسترده، رقیب بسیار جدى براى گیاهان زراعى محسوب شده و مى توان آن را در زمین هاى قابل کشت و به خصوص در غلات بهاره به‌ وفور مشاهده نمود.

3- integrated pest management (IPM)


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید