Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی:

سهم استان اردبیل به لحاظ موفقیت آن در توسعه آبیاری تحت فشار نامحدود است

ایران در کمربند نیمه‌خشک و خشک قرار گرفته و برنامه‌های تدوین‌شده در راستای بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی بوده است.

ایران در کمربند نیمه‌خشک و خشک قرار گرفته و برنامه‌های تدوین‌شده در راستای بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی اراضی پایاب سد خداآفرین، با اشاره به اهداف توسعه برنامه اقتصاد مقاومتی گفت: در بخش آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور 250 هزار هکتار پیش‌بینی شده که در حال حاضر 110 هزار هکتار آن اجرا شده و 140 هزار هکتار نیز در دست اجرا است.

علی‌مراد اکبری افزود: اعتباری که برای 250 هزار هکتار آبیاری تحت فشار و تجهیز اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار و مدرن اختصاص یافته سه‌هزار و 228 میلیارد تومان بوده و تاکنون 50 درصد آن در کشور تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه کشور ما در کمربند نیمه‌خشک و خشک قرار گرفته است، عنوان کرد: این برنامه‌ها در راستای بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی بوده و بنا به دستور مقام معظم رهبری ما هرچقدر راندمان آبیاری را بالاتر ببریم قطعاً بر این بحران فائق خواهیم آمد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از مجموع 250 هزار هکتار اراضی که در کل کشور به آبیاری تحت فشار مجهز شود دوهزار هکتار متعلق به استان اردبیل است، اما درباره پایاب سد خداآفرین که قرار است در سال‌های باقیمانده دولت ۶۳ هزار هکتار از اراضی آن زیر آبیاری تحت فشار برود تاکنون با ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی ۴۵۰ میلیارد تومان از یک‌هزار و 200 میلیاردتومان آن هزینه شده است و تا اتمام نیمه نخست سال ۱۳۹۷ این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

اکبری بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد عملیات شخم‌زنی این اراضی هستیم که در سطح ۸۰۰ هکتار آغاز شده و ۴۰۰ هکتار آن به کشت گندم اختصاص یافته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید