Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور اراضی کشور:

هیچ مشکلی در واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به عشایر وجود ندارد

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در اجرای عملیات واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین، عشایر زحمت کش سال زراعی پیش رو را از دست ندهند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در اجرای عملیات واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین، عشایر زحمت کش سال زراعی پیش رو را از دست ندهند.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، رئیس سازمان امور اراضی کشور که در جلسه هماهنگی نظام بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین که امروز با حضور معاونان ذی‌ربط وزیر جهاد کشاورزی در محل این سازمان تشکیل یافته بود با اعلام این خبر گفت: باید مسئولان و دست‌اندرکاران دست در دست هم دهیم تا در کمترین زمان ممکن و با رعایت عدالت و انصاف عملیات واگذاری و بهره‌برداری اراضی را به عشایر انجام دهیم. بهترین روش واگذاری اراضی به عشایر به‌صورت تعاونی است اگر عشایر در یک مجموعه کوچک با هم اتحاد و یکپارچگی داشته باشند و تشکیل یک تشکل را بدهند مسلماً روند واگذاری اراضی نیز به عشایر با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

علیرضا اورنگی افزود: آنچه که در اجرای عملیات واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین باید مدنظر قرار بگیرد این است که بهره‌برداران که همان عشایر زحمت کش هستند سال زراعی پیش رو را از دست ندهند و با در نخستین زمان ممکن عملیات کشت روی زمین‌هایی که بهره‌برداری از آن ها را تحویل گرفته‌اند آغاز کنند؛ زیرا تأخیر در این مهم صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشاورزی منطقه وارد آورده و در ضمن معطلی در واگذاری به نظام بهره‌برداری صدمات جبران‌ناپذیری وارد خواهد ساخت.

وی بیان کرد: هدف از واگذاری اراضی به عشایر دستیابی به توسعه پایدار و مطمئن است و امیدواریم که با سعی اهتمام مسئولان محلی و کشاورزان منطقه روزبه‌روز شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی در این نقطه زرخیر مغان باشیم. عشایر غیور منطقه نیز باید این نکته را مد نظر قرار دهند که کارشناسان جهاد کشاورزی و مراکز خدمات قدم‌به‌قدم در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات زارعی آنان رایاری خواهند کرد و هرگز آنها را در نظام‌های بهره‌برداری از اراضی تنها نخواهند گذاشت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید