Iranian Agriculture News Agency

Good Housekeeping گزارش داد:

افزایش 16 درصدی قیمت خوراکی‌های کریسمس 2017

گزارش‌ها حاکی از این است که افزایش قیمت خوراکی‌ها در زمان کریسمس به‌علت افزایش قیمت سیب‌زمینی، بروکسل، هویج و زردک است. با توجه به گزارش Good Housekeeping، ارزان‌ترین وعده غذایی کریسمس، حدود 16 درصد گران‌تر از سال گذشته است.

افزایش 16 درصدی قیمت خوراکی‌های کریسمس 2017

گزارش ها حاکی از این است که افزایش قیمت خوراکی ها در زمان کریسمس به علت افزایش قیمت سیب زمینی، بروکسل، هویج و زردک است. با توجه به گزارش Good Housekeeping ، ارزان ترین وعده غذایی کریسمس، حدود 16 درصد گران تر از سال گذشته است.
به گزارش ایانا از "دیلی میل"، با توجه به مطالعه سالانه Good Housekeeping ، 11 خوراکی برای شام کریسمس احتمالا گران تر نیستند. با این حال، آن ها معتقدند که خوراک بوقلمون برای کریسمس از حدود 2.94 تا 23.54 پوند برای هر نفر هزینه دارد. که نسبت به سال گذشته ، 2.48 - 19.82 پوند، افزایش یافته است.

همچنین این سازمان هزینه محصولات در 10 فروشگاه بزرگ مواد غذایی بریتانیا را اندازه گیری کرد. مطالعه سالانه نشان می دهد که افزایش تقاضابه افزایش هزینه سبزیجات تازه، به ویژه سیب زمینی، بروکسل، هویج و زردک منجر شده است.

در عین حال هیچ دلیلی روشنی وجود ندارد که چرا سبزیجات باید در سال جاری گران تر باشد. چراکه محصولات بریتانیایی خوب بوده اند و قیمت های عمده فروشی کمتر از سال پیش بوده است.

لازم به یادآوری است که این اندازه گیری ارقام براساس کل وزن بوقلمون که وزن آن حداقل 3.5 کیلوگرم و حداقل 880 گرم سیب زمینی، کلم بروکسل، هویج و زردک و پودینگ و کیک حداقل 900 گرم و حداقل 8 تکه کوچک پای ( pies ) انجام شده است.

با توجه به مطالعه سالانه Good Housekeeping ، 11 خوراکی اصلی شام کریسمس گرانی قابل توجهی نداشته اند


این لیست همچنین شامل چاشنی ( stuffing mix )، سس کرنبری ( cranberry sauce ) و brandy butter (نوعی کره برای پودینگ کریسمس استفاده می شود) است.

در عین حال، ارزان ترین بوقلمون برای کسانی که از فروشگاه های Aldi (1) و Lidl (2) خرید کنند، حدود 8.99 پوند است. درحالی که یک سال پیش قیمت Asda (3) ، 8 پوند بود. همچنین ارزان ترین کیک ها ( iced cakes ) 3.99 پوند در Lidl و Aldi بود. سال گذشته ارزان ترین گزینه 3 پوند از ایسلند بود.

همچنین تسکو (4)، ارزان ترین پودینگ بزرگ کریسمس را فقط 3 پوند ارائه می دهد، که در مقایسه با گزینه های 3.49 پوندی از Lidl و Aldi یک سال پیش ، ارزان تر است. همچنین برای تکه های پای و برای دو بسته شش تایی، 1.58 پوند از آلدی است.

از سوی دیگر، برای افرادی که ترجیح می دهند همه 11 ترکیبات را از یک فروشگاه خریداری کنند،لیدل، ارزان ترین قیمت را با 25.53 پوند در مقایسه با 25.68 پوند در آلدی ارایه می دهد.

قیمت خرده فروشی Marks & Spencer (5)، از 49.90 پوند در سال گذشته به 38.43 پوند کاهش پیدا کرد در درحالی که سوپرمارکت Waitrose (6) گران ترین با 41.47 پوند بود.

کارولین بلور، مدیر فروش Good Housekeeping ، گفت: "به نظر می رسد معاملات در کریسمس امسال با شمار کمی رو به رو باشد، بنابراین انتخاب سوپرمارکت بسیار مهم است. بوقلمون معمولا بیشترین هزینه را در بردارد، بنابراین اگر بتوان با کیفیت و از نظر هزینه باارزش ترین را پیدا کرد، به صرفه خواهد بود. آلدی و لیدل ارزان ترین فروشگاه ها امسال هستند."

جدول زیر میزان تغییرات قیمت خوراکی ها را در کریسمس سال 2017 نسبت به سال گذشته نشان می دهد:


ترجمه: فرحناز سپهری

1- آلدی ، یکی از بزرگ ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلمان محسوب می‌شود. برادران آلبرشت، دو موسس این شرکت خانوادگی توانسته‌اند با طرح‌ها و ایده‌های تجاری خود به موفقیت چشمگیری در عرصه اقتصاد دست یابند.

2- لیدل، (، یک شرکت دارنده شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، که دفتر مرکزی آن، در شهر نکازاولم، بادن-وورتمبرگ، آلمان قرار دارد و در بیش از ۲۰ کشور دنیا، بالغ بر ۸ ٫ ۰۰۰ شعبه دارد.

3- آسدا ، شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی است، که از زیرمجموعه‌های شرکت وال‌مارت به‌شمار می‌آید و هم‌اکنون مالک شبکه گسترده‌ای از ۶۰۵ فروشگاه زنجیره‌ای، سوپرمارکت و هایپرمارکت است.

4- تسکو، شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی است، که پس از وال‌مارت، به‌عنوان دومین شرکت خرده‌فروشی جهان، بر پایه میزان درآمد سالیانه شناخته می‌شود.

5- مارکس اند اسپنسر، شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی و چندملیتی است، که با در اختیار داشتن ۱ ٫ ۰۱۰ شعبه فروشگاه‌های پوشاک، موادغذایی و کالاهای لوکس در بریتانیا و ۴۰ کشور جهان فعالیت میک ند.

6- سوپرمارکت زنجیره ای بریتانیایی است که در بخش خرده فروشی مواد غذایی از بزرگ ترین سوپرمارکت های بریتانیا به شمار می رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید