Iranian Agriculture News Agency

‌سردبیر گاردین: فیس‌بوک و ترامپ بیشترین ضربه را به روزنامه‌نگاری زده‌اند



" کاترین وینر‌ " با انتقاد شدید از عملکرد سایت‌هایی مانند فیس‌بوک که به محلی برای پخش اخبار جعلی و احساسی با هدف جلب مخاطب تبدیل شده‌اند، گفت: فیس‌بوک امروزه به قدرتمندترین ناشر جهانی تبدیل شده است و دموکراسی را به چالش کشیده است. همچنین سیاستمدارانی مانند ترامپ نیز از عوامل مهم تضعیف نقش روزنامه‌نگاران در حفاظت از منافع عمومی هستند.

او همچنین گفته افراطیون قلدر با هجوم به سایت‌های اینترنتی فضای متشنج جدیدی را در صحنه عمومی ایجاد کرده‌اند.
سردبیر گاردین افزود: اعضای رسانه‌ها عموما از طبقات مرفه‌تر جامعه هستند و این مشکل طی سال‌های اخیر شدیدتر شده است و به همین دلیل رسانه‌ها باید بیشتر نماینده کل جامعه مخاطب خود باشند. روزنامه ما نیز با این چالش‌ها مواجه است، زیرا به اعتقاد من، کارمندان ما نیز به ‌اندازه کافی تنوع نداشته و شامل همه اقشار متفاوت جامعه نیستند و به همین دلیل ما متعهد هستیم در راستای حل این چالش‌ها هرچه بیشتر تلاش کنیم.

وینر گفت: شعار گذشته ما مبتنی بر آزاد بودن انتشار نظرات مختلف بود، اما در شرایط رسانه‌ای و سیاسی امروز شعار خود را به «حقیقت مقدس است» تغییر داده‌ایم. ما می‌خواهیم به جای انتقاد کردن صرف از وضع موجود، همکاری بیشتری با خوانندگان خود داشته باشیم تا ایده‌های جدیدی را برای فعالیت‌هایمان پیدا کنیم، این شامل در نظر گرفتن طیف وسیعی از دیدگاه‌های مترقی و حمایت از سیاست‌ها و ایده‌های مختلف در عین عدم حمایت 100 درصد از احزاب و افراد خواهد بود.
سردبیر گاردین در پایان گفت: زمانی که مردم قصد ایجاد جهان بهتری دارند ما نیز باید به جای انتقاد صرف از وضعیت موجود از رسانه خود برای پرورش تخیل، ارائه ایده‌های امیدوار‌کننده و روش‌های جایگزین جدید استفاده کرده و به مخاطبانمان برای ایجاد تغییرات بهتر امید بدهیم.

ترجمه : احسان اشرفی
منبع: جامعه فردا
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید