Iranian Agriculture News Agency

گفتگو با کشاورز نمونه (3)

عملکرد جو آبی در کشور به 14تن در هر هکتار رسید

کشاورز نمونه همدانی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در سطح 100 هکتار جو آبی را به زیر کشت رفته و عملکرد آن به‌صورتی بوده که در هکتار رکورد بالای 13 هزار و 947 کیلوگرم را به‌دست آورده است.

کمال اسدی افزود: این رقم در اندازه‌گیری‌های ابتدایی استانی به 15 تن و 700 کیلوگرم در سطح هر هکترا نیز به‌دست آمده که میزان متوسط عملکرد آن هشت تن در هر هکتار گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تولید جو آبی به‌عنوان محصول اصلی سیب‌زمینی، گندم، جو، یونجه، علوفه دامی نیز کشت می‌شود.

کارآفرین بخش کشاورزی ادامه داد: سالانه بیش از یک‌هزار و 700 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم و یک‌هزار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار در این بخش کشاورزی هستند.

اسدی درباره عامل موفقیت خود در این حرفه تصریح کرد: برای به‌دست آوردن حداکثر عملکرد در تولید محصول سالم میزان مصرف آب و نهاده‌های شیمیایی را به حداقل ممکن رسانده و کودهای حیوانی را جایگزین کودهای شیمیایی کرده است.

وی تأکید کرد: در تمام مراحل کشت تحت نظر کارشناسان ترویج و با رعایت اصول کشاورزی بوده است.

گفتنی‌است، با توجه به اعلام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، وی موفق به تولید کمی و کیفی جو رقم بهمن در سطح 100 هکتار و تولید در چهارچوب طرح جامع مزارع آرمانی تحت پوشش مهندس ناظر، کشت مکانیزه با دستگاه کمبینات، مصرف کودهای شیمیایی بر اساس نتایج آزمون خاک، بهره‌مندی از سیستم آبیاری تحت فشار، است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910403-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید