Iranian Agriculture News Agency

تخفیف نمایش «مکبث، داستان اسباب‌بازی ها ... » برای دانشجویان

نمایش «مکبث، داستان اسباب بازی ها و قاعده مرگ، خنده، اشک» که در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه است، به دانشجویان تخفیف می‌دهد.

تخفیف نمایش «مکبث، داستان اسباب‌بازی ها ... » برای دانشجویان


نمایش «مکبث، داستان اسباب بازی ها و قاعده مرگ، خنده، اشک» که در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه است به دانشجویان تخفیف می‌دهد.

به گزارش ایانا، بلیت نمایش «مکبث، داستان اسباب بازی‌ها و قاعده مرگ، خنده، اشک» به تهیه کنندگی سجاد افشاریان از یکشنبه ۱۰ تا چهارشنبه ۱۳ دی ماه برای دانشجویان تمامی رشته های تحصیلی به صورت نیم بها ارایه خواهد شد.

نمایش «مکبث داستان اسباب بازی‌ها و قاعده مرگ، خنده، اشک» به تهیه کنندگی سجاد افشاریان و نویسندگی میرسعید مولویان و کارگردانی شیما حسن زاده از فردا یکشنبه در سالن استاد انتظامی روی صحنه می رود.

در این نمایش که روایتی متضاد از «مکبث» با کشمکش های متضاد با اثر اصلی شکسپیر است، بازیگران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از؛ علی آرونی، حوریا جمالیان، پریاجمالیان، نگین خلیل زاده، یوسف فروتن، رضا کهن، سپیده لطفی، سمانه محمدعلی، مصطفی مهربان.

این اثر نمایشی از سوم تا ۲۴ دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی به آدرس خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی (فرصت سابق) باغ هنر، خانه هنرمندان ایران روی صحنه است.

درباره نمایش:
مکبث نامه ای به لیدی نوشته و در آن از خواهران جادوگری حرف زده که او را به پادشاهی مژده داده اند، غافل از اینکه خواهران جادوگر با دستور لیدی این کار را کرده اند.

وی مکبث را که عروسک است مجاب به قتل پادشاه میکند تا لذت همسر و ملکه ی کشور بودن را درک کند. مکبث با دستان لیدی پادشاهی را می کشد که اعتقاد دارد او با قتل پادشاه پیشین حکومت را به دست گرفته. پادشاه مکبث عروسک، خواب نما شدن های لیدی را تهدید حکومت خویش دیده و سعی به کشتنش می کند. ولی لیدی نیز او را از دور خارج می کند و خود داستان را با خیال خود به پایان می رساند. تنها لیدی است که مرگ را تجربه نمی کند و مکر زنانه پایان نمی یابد.

خلاصه:
برای نمایشنامه کارا کتر لیدی، مکبث دچار چندبینی حاد شده و شروع به روایتی خودمختار از متن مکبث شده. لیدی با عروسک هایی که در دست دارد داستانی را تعریف می کند...

آشنایی با خالق اثر

سجاد افشاریان (متولد ۳۱ فروردین ۱۳۶۴ خورشیدی در شیراز) نمایش نامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر و نیز نویسنده و بازیگر تلویزیون و طنزپرداز ایرانی است. او سرپرست نویسندگان برنامه "خندوانه" است.
سجاد افشاریان علاوه بر این فعالیت‌ها در گروه نویسندگان سریال شمس العماره به عنوان نویسنده حضور داشته و مجموعه سریال " گوشهٔ دل تهرون" به نویسندگی و سرپرستی او نوشته شده است. سجاد افشاریان مدیریت هنری گروه موسیقی بمرانی را نیز برعهده دارد. وی همچنین صاحب امتیاز برند کومونوی KOMONO بلژیک است، که شعبه هایی در تهران، مشهد، اصفهان و شیراز دارد./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید