Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

ظرفیت فارم‌های مرغ مادر گوشتی استان بیش از یک میلیون قطعه است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: قیمت تمام شده در تولیدمحصولات دامی به دلیل بالا بودن نهاده ها بالاست.

ظرفیت فارم‌های مرغ مادر گوشتی استان بیش از یک میلیون قطعه است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: قیمت تمام شده در تولیدمحصولات دامی به دلیل بالا بودن نهاده ها بالاست.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، بهلول تکلوی که در نشست تخصصی تنظیم بازار که با حضور دستگاه های اجرایی و مرتبط با تولیدات مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم برگزار شده بود با اعلام این خبر افزود: قیمت تمام شده در تولیدمحصولات دامی به دلیل بالا بودن نهاده ها بالاست . وظیفه ما از یک طرف رعایت حقوق مصرف کننده است و از طرف دیگر باید حقوق تولید کننده را نیز در نظر داشته باشیم تا در تولید متضرر نشود و بتواند نقش فعالی به صورت مستمر در عرصه تولید داشته باشد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در استان به هیچ وجه با مشکل تولید گوشت قرمز روبرو نیستیم. هر ماه 24 هزار رأس بره به صورت دام زنده از استان خارج می شود تا مشکل گوشت قرمز دیگر نقاط کشور را تأمین کند . 1500 تا 2000 رأس گوسفند ماهانه از استان اردبیل به دیگر استان های کشور فرستاده می شود .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: انتقال گوشت قرمز به دیگر استان ها بخصوص استان های مرکزی به صورت دام زنده است که همین موضوع متأسفانه خسارت های جبران ناپذیری را از لحاظ افت وزن دام زنده به همراه دارد . این دام ها در مسیر انتقال با سه تا پنج درصد افت گوشت مواجه می شوند که 12 میلیارد تومان خسارت مالی به همراه دارد. اگر صادرات این حجم از گوشت قرمز به صورت بسته بندی شده روانه بازار فروش در دیگر نقاط کشور بخصوص استان های مرکزی شود علاوه بر ایجاد اشتغال و کار آفرینی درداخل استان از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری شده و با کاهش هزینه تولید شاهد کاهش چشمگیر قیمت فرآورده های گوشتی نیز در استان خواهیم بود

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در ارتباط با جوجه ریزی افزود: در حال حاضر در سطح استان 42 واحد مرغ مادر گوشتی وجود دارد که ظرفیت آن 1 میلیون و 930 هزار قطعه است و ده درصد جوجه یکروزه کشور نیز درداخل استان تولید می شود. در حال حاضر 25 واحد به ظرفیت یک میلیون دویست هزار قطعه در حال فعالیت است بقیه واحد ها نیز در نوبت بندی تولید است تا بازار به روش مناسبی تنظیم شود وقیمت های در نوسان نباشد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید