Iranian Agriculture News Agency

استاندار اردبیل:

تمجید از اقدام جهادی اجرای پروژه آب رسانی به اراضی پایاب سد خداآفرین و تجهیز اراضی دیم به سیستم های نوین آبیاری بارانی

فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی در گسترش سیستم ها ی نوین آبیاری طی مدت چهار سال گذشته بسیار ارزشمند بوده است، بطوری که این میزان اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری از 1000 هکتار به 5 هزار هکتار رسیده است؛ ولی با وجود این استان اردبیل قابلیت ها و توانمندی های زیادی در حاصلخیزی خاک و همچنین میزان آب بیشتر نسبت به سایر استان ها داراست.

تمجید از اقدام جهادی اجرای پروژه آب رسانی به اراضی پایاب سد خداآفرین و تجهیز اراضی دیم به سیستم های نوین آبیاری بارانی



فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی در گسترش سیستم ها ی نوین آبیاری طی مدت چهار سال گذشته بسیار ارزشمند بوده است، بطوری که این میزان اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری از 1000 هکتار به 5 هزار هکتار رسیده است؛ اما با وجود این استان اردبیل قابلیت ها و توانمندی های زیادی در حاصلخیزی خاک و همچنین میزان آب بیشتر نسبت به سایر استان ها داراست.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، اکبر بهنام جو قبل از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی با اعلام این خبر افزود: فعالیت های بخش کشاورزی استان طی سال های گذشته چشمگیر و ارزشمند است و هم اکنون در دشت مغان شاهدانتقال آب و تحول بزرگی در تبدیل اراضی دیم به حاصلخیز با بکارگیری پیشرفته ترین روش های نوین آبیاری و زراعی هستیم. دولت می بایست توجه خاصی به بخش کشاورزی استان اردبیل بدهد، زیرا در آینده ای نزدیک 42 هزار هکتار به سطح زیر کشت آبی این استان اضافه خواهد شد.

اینمقام مسئول درادامه سخنان خود خطاب به دست اندرکاران تولید و بهره برداران نمونه افزود: کارهای زیادی در حوزه آب و خاک و ترویج و بازاریابی و بسته بندی اصولی محصولات تولیدی در دشت مغان در نتیجه اجرای سیستم های نوین آبیاری در اراضی پایاب سد خداآفرین می بایست انجام شود که این امر سعی و اهتمام تمامی دست اندرکاران تولید را می طلبد. صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان می بایست به سرعت فعالیت خود را آغاز کند تا از هدر رفت محصولات تولید جلوگیری شود و محصولات تولیدی در استان به صورت خام روانه بازار نشود .

استاندار اردبیل افزود: اجرای پروژه آبرسانی به اراضی پایاب سد خداآفرین و تجهیز اراضی دیم به سیستم های نوین آبیاری بارانی یک کار جهادی است که توسط دست اندرکاران بخش کشاورزی شاهد انجام آن هستیم ما باید به دنبال افزایش راندمان کاری باشیم تا بدین وسیله بتوانیم جوابگوی مطالبات مردم شریف استان که رفع معضل بیکاری و بکارگیری نیروهای جوان تحصیل کرده و رفع فقر است دست یابیم .

بهنام جودر ادامه سخنان خود افزود: فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی در گسترش سیستم ها ی نوین آبیاری طی مدت چهار سال گذشته بسیار ارزشمند بوده است، بطوری که این میزان اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری از 1000 هکتار به 5 هزار هکتار رسیده است؛ ولی با وجود این استان اردبیل قابلیت ها و توانمندی های زیادی در حاصلخیزی خاک و همچنین میزان آب بیشتر نسبت به سایر استان ها داراست.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: سیاست اصلاح الگوی کشت در استان موفقیت بزرگی محسوب می شود که امیدواریم با ادامه دار بودن این طرح بیش از پیش شاهد رونق بخش کشاورزی استان باشیم. سیاست کشاورزی استان می بایست بر مبنای تولید محصولات با ارزش اقتصادی بالا با مصرف کم آب و مدیریت بهینه در مصرف آن باشد. تامین آب آشامیدنی مردم استان در آینده به شرطی محقق خواهد شدکه در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی نمائیم .

استاندار اردبیل افزود: در زمینه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی می بایست سعی و اهتمام بیشتری داشته باشیم، خوشبختانه استان اردبیل طی دو ماه گذشته در جذب اعتبارات رتبه اول کشوری را کسب نموده که این امر نشان دهنده تلاش مسئولین استانی در رفع معضلات و تنگناهای تولید و اشتغال در استان است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید