Iranian Agriculture News Agency

اعتراض نماینده جنجالی به میزان محرومیت پرسپولیس


آی اسپورت - تراکتور در آزادی در حالی به پرسپولیس باخت که حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت که یکی از آنها جدال هواداران دو تیم بود که کار را به خانه ملت و وکلای مجلس رساند تا از وزیر ورزش بابت این اتفاق و شعارهای قومیتی توضیح بخواهند. یکی از این افراد نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه بود که صحبت‌های او واکنش تند مشوقین پرسپولیس به خصوص رییس کانون آنها را به همراه داشت. جایی که کل فضای مجازی را پر از فیلم‌هایی کرد که نشان می‌دهد این مساله برنامه‌ریزی شده بود و قاضی پور خواسته از این طریق و به نفع خودش برای انتخابات آینده بهره‌برداری کند.

بحث سوال شما از وزیر در مورد اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتورسازی که گلایه شما را به همراه داشت به کجا رسید؟

هنوز جلسه‌ای نداشتیم و سوال خودمان را مطرح نکردیم اما با این حال پیگیر این مساله هستیم و یک جواب قانع کننده بابت این مسایل می‌خواهیم. با این حال در آستانه بازی تراکتورسازی و استقلال از تمام مردم آذربایجان و به خصوص هواداران تراکتورسازی می‌خواهم آبروی آذربایجان را حفظ کنند و جوابی به اتفاقات اخیر ندهند. استقلال مهمان ماست و از سوی دیگر مشکل ما هم با باشگاه پرسپولیس و هواداران این تیم نیست بلکه آن دسته افراد منتسب به هوادار هستند که خط گرفته کار کردند و خواهان برخورد با آنها هستیم. استقلال و پرسپولیس برای ما قابل احترام هستند و حرف ما این است که مسوولان در مورد این شعارهای قومیتی باید پاسخگو باشند و فرهنگ‌سازی کنند.

به هرحال این فرهنگ سازی بخشی از آن جریمه و مثلا برگزاری بازی بدون تماشاگر است که در مورد پرسپولیس یک جلسه محرومیت در نظر گرفتند.

خیلی ضعیف است و این جریمه کافی نیست و اصلا به این جریمه یک جلسه‌ای راضی نمی‌شویم. این را می‌گویم چون به ما اهانت شده است و دیدید که در جریان اتفاقات اخیر و دشمنی عربستان و آمریکا و سوء استفاده‌هایی که کردند مردم آذربایجان در آرامش حرکتی انجام ندادند و بیرون نیامدند.

اما شما در حالی به این شعارهای پرسپولیسی‌ها اعتراض دارید که بارها برخی هواداران منتسب به تراکتور در ورزشگاه‌های مختلف به خصوص یادگار امام تبریز شعارهای نژادپرستانه و جدایی‌طلبانه سر دادند و شما و دیگر نمایندگان آذری زبان هیچ واکنشی نشان ندادید؟

همان طور که رفتار هواداران منتسب به پرسپولیس را بابت این شعارها تایید نمی‌کنیم و این کار را خلاف می‌دانیم حرکت هواداران منتسب به تراکتور راجع به دادن شعارهای قومی را اشتباه می‌دانیم. اهانت به قومیت‌ها از ترک، لر، کرد، عرب و... توهین به همه مردم ایران است چون همه با هم ایران را تشکیل داده‌ایم و این اهانت به ایران اسلامی است.

اما در مورد صحبت‌های شما رییس کمیته مشوقین باشگاه پرسپولیس ادعای دیگری دارد و می‌گوید شما فراموش کرده اید که اهانت‌ها را ابتدا هواداران منتسب به تراکتور با اهانت به مرحوم نوروزی و خوردبین شروع کردند.

ما یک مثل در زبان ترکی داریم که ترجمه آن به فارسی می‌شود «بنده خدا شب جاشو خیس کرده فردا چای شیرین می‌خواهد». شعار علیه ما دادند حالا طلبکار هم هستند.

و اینکه مدعی هستند این صحبت‌های شما حالا و چرا در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح شده و این یک شوی تبلیغاتی برای شماست؟

(خنده) آخر عزیز من، برادر من که این حرف را مطرح می‌کنی تا انتخابات دو سال دیگر باقی مانده است. ما همیشه حرف می‌زنیم و مردم را کنترل می‌کنیم چون نوکر مردم هستیم. مدام حق ما را خوردند. داوران به ما بدترین خیانت‌ها را کردند. در والیبال ما را زدند و لابد توقع دارند ما لال شویم. اعتراض ما در چارچوب قانون است و در همین چارچوب اعتراض خودمان را پیش می‌بریم.

اما نکته دیگری که به اعتراض شما وارد کردند این است که نمایندگان آذربایجان شرقی به این مساله واقف هستند و اعتراضی ندارند اما شما که نماینده آذربایجان غربی و ارومیه هستید به این مساله ورود کردید و مشکلات را به گردن هواداران پرسپولیس انداختید و چشم‌تان را به روی همه رفتارهای هواداران منتسب به تراکتور بسته‌اید؟

تراکتور فقط برای تبریز نیست و برای کل آذری زبان‌های ایران است. ما در همه جای ایران از اصفهان گرفته تا جنوب کشور ترک زبان داریم و اتفاقا چون این کار هواداران منتسب به پرسپولیس توهین به قومیت‌ها و به خصوص ترک زبان‌ها بود ورود کردیم. ما همیشه هواداران‌مان را به مهماندوستی و نزاکت دعوت کرده‌ایم و از آنها هم خواسته‌ایم در مورد باشگاه استقلال این کار را انجام دهند و جو را به نحوی پیش ببرند که تنها تشویق تیم خودشان باشد و به کسی که این حرف را زده که برای انتخابات است بازهم یادآوری می‌کنم بیش از دو سال مانده و اصلا این حرف‌ها نیست.

روزنامه گل

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید