Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح های کشاورزی استان خراسان رضوی:

تجهیز اراضی زراعی و باغی به سامانه‌های نوین آبیاری در اولویت

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به خراسان رضوی ضمن بازدید و افتتاح طرح های کشاورزی استان، با بهره برداران بخش کشاورزی و مسئولان استانی و شهرستانی درباره مسائل، پیشرفت ها و مشکلات این بخش به بحث و تبادل نظر پرداخت.

تجهیز اراضی زراعی و باغی به سامانه‌های نوین آبیاری در اولویت

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به خراسان رضوی ضمن بازدید و افتتاح طرح های کشاورزی استان، با بهره برداران بخش کشاورزی و مسئولان استانی و شهرستانی درباره مسائل، پیشرفت ها و مشکلات این بخش به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیاتی از مدیران ارشد این وزارت، نماینده شهرستان های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی، سامانه نوین آبیاری باغات پسته موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان وابسته به آستان قدس رضوی به وسعت۳۵۰هکتار به بهره برداری رسید.

محمود حجتی در مراسم بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری باغات پسته در شهرستان گناباد، تجهیز اراضی زراعی و باغی به سامانه‌های نوین آبیاری را از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای مصرف بهینه و پایداری منابع آب اعلام کرد.

وی فراهم آوری زمینه دسترسی کشاورزان به دانش، تکنولوژی و ابزارهای جدید بشر برای تولید و فعالیت، از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: در راستای آموزه های دینی که به فراگیری علم حتی در چین توصیه می کند؛ باید دانش و فناوری های کشاورزی نظیر پایه ها و ارقام به روز و تجاری به منظور افزایش بهره وری در بخش کشاورزی در اختیار کشاورزان و باغداران قرار گیرد.

حمید بنایی نماینده مردم شهرستان های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری باغات پسته با اشاره به این که مهندس حجتی وزیری مطلع است و اشراف کامل بر مسائل و‌ موضوعات کشاورزی دارد، اظهار کرد: ایشان مدیر اقدام و عمل است و اگر تدبیر و تمهید وزیر و اقدام و عمل به موقع وزارت جهاد کشاورزی در خرید زعفران نبود، زعفران کاران و زعفران کشور با آسیب جبران ناپذیری مواجه می شد.

وزارت جهاد کشاورزی امسال در اقدامی بی سابقه و با هدف حمایت از کشاورزان۵۰تن زعفران را از کشاورزان خریداری کرد.

در ادامه این سفر، وزیر جهاد کشاورزی از قنات قصبه در شهرستان گناباد بازدید کرد.

این قنات از قدیمی ترین قنوات ایران است که طول آن۳۳کیلومتر بوده و دارای۴۲۷میله چاه بوده و از دو رشته اصلی تشکیل شده و قدمت آن به۲۲۵۰سال می رسد.

براساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به خراسان رضوی، گلخانه و واحد فرآوری آلوئه ورا در شهرستان گناباد را نیز مورد بازدید قرار داد.

این واحد فرآوری، سالانه۱۵۰تا۲۰۰تن آلوئه ورا فرآوری شده را به صورت شربت در قالب فرمولاسیون خاص و با تکنولوژی روز تولید می کند.

با فعالیت این واحد، زمینه اشتغالزایی برای۱۵نفر به طور مستقیم و برای۵۰نفر به طور غیرمستقیم فراهم می شود.

حجتی در سفر خود از طرح بیابان زدایی۲۵۰هکتاری با رویکرد مشارکتی و مردم محور در منطقه حسن ترک شهرستان گناباد نیز بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوی وارد شهرستان بجستان شد و مورد استقبال جمعی از مسئولان و مردم این شهرستان قرار گرفت.

حجتی و هیات همراه با حضور در یادمان شهدای گمنام شهرستان، یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.

وزیر جهاد کشاورزی به همراه نماینده مردم شهرستان بجستان در مجلس، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی، از باغات انار، پروژه استفاده از روان آب در آبیاری باغات و استخر دومنظوره به حجم۳۵هزار مترمکعب در شهرستان بجستان نیز بازدید کردند.

در این سفر همچنین، شرکت بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرک صنعتی بجستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

در این واحد صنعتی، محصولاتی از قبیل زعفران، فلفل، دارچین و... بسته بندی می شود.

با راه اندازی این واحد، زمینه اشتغال برای۳۰نفر فراهم می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر امروز خود از کارخانه تولید خوراک طیور در شهرستان بجستان نیز بازدید کرد.

این کارخانه با سرمایه گذاری۳میلیارد تومان احداث شده و دارای۸۵درصد پیشرفت است.

این واحد صنعتی، دارای۲۰۲عضو بوده و در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید