Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

خرید توافقی 2.5 تن زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی

۲.۵ تن زعفران از کشاورزان استان خراسان جنوبی به‌صورت توافقی خریداری شد.

خرید توافقی 2.5 تن زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی

۲.۵ تن زعفران از کشاورزان استان خراسان جنوبی به‌صورت توافقی خریداری شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اعلام ایان خبر گفت: با وجود خشکسالی‌های پیاپی در استان خراسان جنوبی، اما ظرفیت زیادی در سرمایه‌گذاری داریم؛ به‌طوری که خراسان جنوبی تولیدکننده 98 درصد عناب کشور است.

هاشم ولی‌پورمطلق با بیان اینکه خراسان جنوبی هشتمین استان کشور در تولید انار است، افزود: 96 درصد زرشک بی‌دانه دنیا در خراسان جنوبی تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: امسال 17 هزار تن زرشک خشک در استان تولید شده که این میزان در 14 هزار و 800 هکتار کشت شده است، همچین در زمینه تولید و صادراتگیاهان دارویی می‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیر کشت زعفران است و در راستای حمایت از تولیدکننده طرح حمایتی زعفران امسال انجام شده و زعفران پس از تحول به مراکز خرید برای تعیین عیار و کیفیت به آزمایشگاه ارسال می‌شود که پس از تعیین درجه کیفیت قیمت آن مشخص می‌شود.

ولی‌پورمطلق عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی دو آزمایشگاه در شهرستان‌های قاین و بیرجند زعفران را آنالیز می‌کنند و تاکنون دو تن و 500 کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شده که از این میزان یک تن و 500 کیلوگرم در سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه دو میلیارد تومان به زعفران‌کاران استان پرداخت شده و یک میلیارد و 200 میلیون تومان از مطالبات آن‌ها باقیمانده که در نوبت پرداخت است، یادآور شد: در خرید توافقی زعفران 40 درصد نقدی و 60 درصد به فاصله سه ماهه‌ پرداخت می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید