Iranian Agriculture News Agency

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان:

شرایط دریافت گواهی‌های نباتی در قزاقستان برای صادرکنندگان اعلام شد

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان از شرایط دریافت گواهی‌های نباتی برای صادرکنندگان ایرانی و خارجی در این کشور خبر داد.

شرایط دریافت گواهی‌های نباتی در قزاقستان برای صادرکنندگان اعلام شد

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان از شرایط دریافت گواهی های نباتی برای صادرکنندگان ایرانی و خارجی در این کشور خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، آنه دوردی ایران پناه رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان گفت: صادرات محصولات قرنطینه با توجه به شرایط عنوان شده در معاهدات و موافقت نامه های بین المللی جمهوری قزاقستان صورت می گیرد. به عبارتی صادرات این نوع محصولات به کشور قزاقستان، تنها در صورتی که گواهی های گیاهی مجاز را دریافت کرده باشند امکان پذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: برای دریافت گواهی های گیاهی باید به کمیته منطقه ای قرنطینه گیاهان مراجعه کرده و با درج برخی اطلاعات همچون، نام، تعداد محصولات، نام کشور واردکننده و آدرس دقیق، نیاز کشور واردکننده ، زمان و محل حمل و نقل محصولات، مسیر حمل و مکان دقیق کشوری که محموله صادر می شود، اقدام کنند تا صادرات این محصول در اسرع وقت انجام شود.

ایران پناه با اشاره به این که وضعیت قرنطینه محصولات صادراتی توسط بازرسان در مکان اولیه بارگیری، ایستگاه های راه آهن مرزهای دریایی و رودخانه ای، کنترل می شود اذعان کرد: هنگامی که کالا بدون بارگیری مجدد ارسال شود، پس از زمان بارگیری، در مرز و در محل جابجایی محصولات گیاهی چک می شود.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان ادامه داد: هنگامی که کالا به خارج از قلمرو گمرکی قزاقستان ارسال می‌شود، مدارک کنترل شده مبدا در همان اظهارنامه گمرکی می آید، که باید دارای مهر مناسب، محل و زمان تحویل کالا باشد و زمان آن توسط مقامات گمرکی مرز خروجی تنظیم شود.

به گفته وی، مهر گمرک، تأییدیه نهایی صادرات کالا برای خارج از قلمرو گمرکی کشور قزاقستان است، که در آن نام شخص مسئول و تاریخ خروج و مرز گمرکی مشخص شده است.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که مدت زمان ترخیص کالا پس از دریافت تمامی مدارک سه روز تایک هفته اعلام شده است اضافه کرد: در کشور قزاقستان افراد خارجی می توانند با داشتن مدارک مورد نیاز خود، کالای وارداتی خود را ترخیص کنند البته این موضوع مستلزم دارا بودن ویزای تجاری یا اقامت در این کشور و داشتن کارت RRN است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید