Iranian Agriculture News Agency

اعتبار کارت ملی قدیم تا پایان امسال


مدیر ثبت احوال شهرستان درمیان با بیان اینکه اعتبار کارت ملی قدیم تا پایان امسال است از مردم خواست هرچه سریعتر برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

محمدحسن محمدزاده یادآوری کرد: مردم می توانند برای درخواست کارت هوشمند ملی به اداره ثبت احوال، پست شهرستان و دفتر پیشخوان قهستان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ هزار نفر واجد دریافت کارت هوشمند ملی در شهرستان درمیان هستند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۴۳۷ نفر درخواست صدور کارت هوشمند ملی را داشته اند که از این تعداد ۶ هزار و ۹۳۵ فقره درخواست در ۹ ماه ابتدای امسال اخذ شده است.

وی اظهار کرد: از اسفند ۱۳۹۲ تاکنون ۲۰ هزار و ۱۳۵ فقره کارت هوشمند ملی در شهرستان درمیان صادر و از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۴۰ فقره تحویل مردم شده است.

مدیر ثبت احوال درمیان افزود: روزانه در این شهرستان ظرفیت ثبت درخواست ۹۰ فقره کارت هوشمند ملی وجود دارد که باید تمامی افراد بالای ۱۵ سال برای دریافت این کارت اقدام کنند.

وی گفت: از خرداد ۱۳۹۰ برای ۱۶ هزار و ۳۶۹ نفر شناسنامه مکانیزه صادر شد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۳۵ فقره در ۹ ماه ابتدای امسال صادر شده است.

محمدزاده اضافه کرد: در ۹ ماه ابتدای امسال ۸۴۰ واقعه ولادت، ۲۲۵ واقعه وفات و ۳۵۶ واقعه ازدواج در شهرستان درمیان به ثبت رسیده است.

وی گفت: دفتر طلاق از شهریور امسال در اسدیه مرکز شهرستان راه اندازی شد که در این مدت ۱۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

شهرستان درمیان با ۵۷ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول ۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید