Iranian Agriculture News Agency

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

45 دوره آموزشی ویژه زنان روستایی در آذربایجان غربی برگزار شد

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در امور بانوان از برگزاری ۴۵ دوره آموزشی ویژه زنان روستایی و عشایری استان در طی سال جاری خبر داد.

45 دوره آموزشی ویژه زنان روستایی در آذربایجان غربی برگزار شد

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در امور بانوان از برگزاری ۴۵ دوره آموزشی ویژه زنان روستایی و عشایری استان در طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، بیتا احمدیان با بیان اینکه بیش از دوهزار و ۴۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری استان در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، گفت: این دوره‌های آموزشی در زمینه امنیت غذایی، تولید محصول سالم، کشت گیاهان دارویی مقاوم به خشکی، بازاریابی و پرورش قارچ خوراکی، پرورش بره‌پروری و... از ابتدای سال جاری تاکنون برگزار شده است.

وی از اجرای آموزش تربیت مربی پیشگیری و کنترل تب مالت به‌صورت پایلوت کشوری با همکاری معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و افزود: در این دوره آموزشی که با حضور ۴۳۰ زن تسهیل‌گر توسعه روستایی با برگزاری ۱۷ کارگاه آموزشی در سطح ۱۷ شهرستان برگزار شد، حدود یک‌هزار و ۵۳۰ زن روستایی درباره تب مالت آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی در امور بانوان، آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو برای ۲۴۰ نفر از بانوان روستایی نقده را از دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری ۲۴ دوره فنی و حرفه‌ای با هدف کسب مهارت و هدایت به سمت معیشت‌های جایگزین برای بانوان روستایی استان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای احیای دریاچه ارومیه بخش دیگری از اقدامات سال جاری است.

احمدیان با بیان اینکه امسال هیچ اعتباری در بخش ملی و استانی درباره اجرای طرح‌های مربوط به بخش بانوان روستایی اختصاص نیافته است، تأکید کرد: امسال هیچ اعتباری جز ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی برای اجرای طرح آموزش زنان روستایی اختصاص نیافته است.

وی برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر در استان، شرکت در نمایشگاه‌های مدیریت جهادی، کارآفرینی و فناوری در حوزه زنان و نیز پنج مورد بازدید از فعالیت‌های زنان موفق روستایی را از دیگر اقدامات سال جاری عنوان کرد.

احمدیان با بیان اینکه توسعه صنعت نوغانداری به‌عنوان صنعت نوپا در استان می‌تواند زمینه ساز اشتغال در استان باشد، اظهار کرد: امسال اجرای طرح نوغانداری و توسعه توتستان‌ها در دستور کار قرار داشت که در این راستا زنان روستایی استان اقدام به پرورش تخم نوغان در ۲۵ جعبه کردند.

وی در پایان از تولید یک‌هزار پیله تر از این ۲۵ جعبه تخم و خرید تضمینی آنها خبر داد و خاطرنشان ساخت: در راستای حمایت از اشتغال زنان روستایی استان تمامی ملزومات این طرح به‌صورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی استان در اختیار بانوان قرار گرفت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید