Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

جدیت و دقت در روند ثبت آمارهای بخش کشاورزی لازم و ضروری است

کوتاهی در آماربرداری به هیچ شکلی قابل قبول نیست و جدیت و دقت در روند ثبت آمار لازم و ضروری است.

جدیت و دقت در روند ثبت آمارهای بخش کشاورزی لازم و ضروری است

کوتاهی در آماربرداری به هیچ شکلی قابل قبول نیست و جدیت و دقت در روند ثبت آمار لازم و ضروری است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان در جلسه سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های بخش کشاورزی گفت: پایه و اساس ارائه هر خدماتی برنامه‌ریزی و ثبت آمار دقیق است، که باید به‌طور صحیح انجام شود.

خالد جعفری افزود: مهم‌ترین پایه برای برنامه‌ریزی‌های دقیق و موفق، وجود آمار مستند و صحیح است که باید در ثبت آمار و اطلاعات بهره‌برداران بخش کشاورزی دقت و حساسیت لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: سرعت و زمان تنها ملاک ثبت آمار نیست، بلکه کیفیت و دقت مهم‌ترین اولویت آماربرداری است که باید مدنظر قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: عدم صحت آمار ثبت شده، ضرر و زیان‌های زیادی به بخش وارد می‌کند و کارشناسان مسئول در ثبت آمار باید دقت لازم را در زمان ثبت داشته باشند و باید کنترل‌های بعدی برای صحت آمار ثبت شده به‌طور دقیق صورت بگیرد.

جعفری عنوان کرد: جمع‌آوری و ثبت این آمار باید در زمان مناسب صورت گیرد و با اطلاع‌رسانی دقیق، زمینه و انگیزه حضور بهره‌برداران برای ارائه آمار را فراهم آوریم.

وی یادآور شد: با توجه به ملی بودن طرح سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های بخش کشاورزی باید همچون قبل با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به انجام این طرح اقدام کرد و کارشناسان موضوعی در مدیریت‌های بخش کشاورزی را نیز دخیل داد تا نتایج کار با بهترین کیفیت ممکن حاصل شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید