Iranian Agriculture News Agency

شرکت بسته‌بندی هلندی برای نخستین‌بار عرضه کرد

بسته‌بندی‌های مقرون به صرفه و با قابلیت کودپذیری کامل برای میوه‌ها و سبزیجات

یک شرکت بسته‌بندی هلندی برای نخستین‌بار موفق به ساخت ظروف و سینی‌های با قابلیت 100 درصد کودپذیر (compostable) برای میوه و سبزیجات در بازار شد.

بسته‌بندی‌های مقرون به صرفه و با قابلیت کودپذیری کامل برای میوه‌ها و سبزیجات

یک شرکت بسته بندی هلندی برای نخستین بار موفق به ساخت ظروف و سینی های با قابلیت 100 درصد کودپذیر compostable برای میوه و سبزیجات در بازار شد.

سال 2018، زمان خوبی برای ایجاد مراحل پایدار در زمینه بسته بندی است. در عین حال زمانی برای کاهش قیمت " و "عرضه ناکافی" این گونه محصولات است. مارتن کیمن از شرکت بسته بندی Biopack اپینگدام (2) هلند می گوید: "ما برای نخستین بار در اروپا موفق به ساخت ظروف و سینی های با قابلیت 100 درصد کودپذیر compostable (2) برای میوه و سبزیجات در بازار شده ایم و همچنین ظرفیت تولید در سال پیش رو افزایش می یابد."

بسته بندی بیوپک ( Biopack ) در حال حاضر ظرفیت تولید 50،000 واحد در در روز را دارد و طی 2 سال این میزان باید به 10 برابر افزایش یابد. بسته بندی بیوپک، دارای مجموعه ای گسترده ای از بسته بندی موادغذایی است که از فنجان گرفته تا سینی های غذا را شامل می شود.

همچنین این محصولات ضد آب و در برابر نفوذ روغن مقاوم هستند و تحمل گرما تا 180 درجه سانتیگراد را دارند. کیمن می گوید: "ما 9 گونه سینی و ظروف استاندارد برای صنعت تولید کرده ایم تا بتوان میوه ها و سبزیجات را با حجم کم بسته بندی کرد."

وی افزود: "بسته بندی هایی که برای 2، 3 یا 4 آووکادو، گلابی یا سیب به کار رود و چنانچه بیشتر نیاز باشد، می توانیم سینی های سفارشی را تولید کنیم. "

از سوی دیگر، خبرهای اخیر حاکی از این است که رهبران اروپایی به توافق برسند تا ضایعات مواد غذایی را تا 2050 به نصف برسانند و این می تواند خبر خوبی برای بسته بندی های بیوپک باشد.

لازم به یادآوری است که مواد سلولزی ( cellulose ) از مواد چوبی کوچک تر و از طریق جمع آوری کاغذ به عنوان مواد خام تهیه می شود. درعین حال، 100 درصد قابلیت کودپذیری دارد.

کیمن یادآور شد: " این یک راه حل بسیار پایدار به شمار می رود و ما همچنین یکی از نخستین ها در اروپا برای ساخت این نوع مواد بسته بندی هستیم. به طوری که این نوع بسته بندی حتا از گزینه ها در تایلند و چین که در حال حاضر ارائه می شود، بهتر است. چراکه آن ها از نیشکر ساخته شده و در فاصله های زیاد دچار صدمه می شوند."

وی همچنین اطمینان می دهد، قیمت در سطوح مشابه مانند محصولات پلاستیکی است. در عین حال وی معتقد است که این مواد آلی، پایدار و قابل بازیافت هستند و محصولی استاندارد در آینده خواهد بود.

کیمن گفت: " هنگامی که محصولات را در بسته بندی پلی استایر (3) می بینم، من وسوسه می شوم تا به ان افراد زنگ برنم و بگویم که می توان این محصولات را به گونه ای متفاوت عرضه کرد."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Appingedam

2- این دسته از مواد 100 درصد تجزیه شده و قابلیت کود شدن و تغذیه برای درختان را داراست.

3- پلی‌استایرن ، پلیمر مصنوعی از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) است که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید