مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور:
عرضه محصولات کشاورزی توسط شهرداری، قابل قبول نیست
در حال حاضر اگرچه محصولات کشاورزی در سطح شهر توسط شهرداری عرضه میشود، اما این مهم باید به تعاونهای مربوطه واگذار شود.
در حال حاضر اگرچه محصولات کشاورزی در سطح شهر توسط شهرداری عرضه میشود، اما این مهم باید به تعاونهای مربوطه واگذار شود.
به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، امروز در جمع مدیران استانی اتحادیهها گفت: قابل قبول نیست که شهرداری عرضهکننده مواد غذایی در سطح شهر باشد.
علی اوسطهاشمی، با بیان اینکه شهرداری باید تنها به ایجاد زیرساخت بپردازد، افزود: بهنظر میرسد که تیم جدید مدیران شهری به این امر واقف بوده و بر این باورند که هر کس باید در جایگاه خود نقشآفرینی کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: اگرچه جمعیت روستایی کشور از 60 درصد قبل از انقلاب به 30 درصد در حال حاضر رسیده، اما باید با امیدی راسخ قدم برداشت و هیچ گاه مایوس نشد. زیرا هماکنون با خیل عظیم دانشآموختگانی روبهرو هستیم که به عنوان اصل سرمایه یک ملت محسوب میشوند.
به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور عنوان کرد: باید باورمان را نسبت به سازمان تعاون روستایی تغییر داده و آن را به جایگاه راستین خود برگردانیم. در این صورت است که میتوانیم با بهرهگیری از نیروی انسانی کارآمد، در راستای سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی و خواست روستائیان قدم برداریم.
اوسطهاشمی، شبکه تعاونی را یکی از مهمترین شبکههای مردمی کشور دانست و اظهار کرد: اگر امروز با بهرهمندی از مقوله اقتصاد مقاومتی، نگاهی نوین به اقتصاد شکل گرفته، باید نقش سازمان تعاون روستایی را جدی گرفت. زیرا تعاون، پرچمدار این نگاه است و سازمان هم مسئولیتی جز این ندارد که در این مسیر حرکت کند؛ به ویژه اینکه نظام اقتصادی کشور بر پایه تعاون بوده است.
وی معتقد است امروز زمان بازسازی مروجان دیروز روستاست تا نظام بهرهبرداری که مسئولیت آن بر دوش ماست، بیش از پیش ارتقا یابد. این امر میسر نمیشود مگر با تکیه بر تواناییها و مهارتهای نیروی انسانی در جاده تعاون.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی بیان کرد: ما باید پشتوانه تولید و حامی مصرفکننده باشیم و نگذاریم آنهایی که هیچ سهمی از تولید ندارند، سهم کشاورز را بربایند و بار مصرفکننده را بیشتر کنند.
هاشمی توضیح داد: به همین دلیل هدف اصلی و مسیر حرکت ما باید به سمت برندسازی باشد؛ آن هم با مسئولیت ایجاد امنیت غذایی توام با سلامتی در جامعه.
وی در پایان تأکید کرد: این موضوع هماهنگی بین بخشی را میطلبد تا حاصل زحمات وزارت جهاد کشاورزی در سطحی وسیع به بار بنشیند./
V-961023-03
دیدگاه تان را بنویسید